A T-Online felvásárolja a spanyol Alburát

MTI Sajtóadatbank, 2005. július 1. 09:01
A legnagyobb európai internetszolgáltató, Deutsche Telekom leánycége, a német T-Online 61,5 millió euróért felvásárolja a spanyol Albura hálózatüzemeltetőt. A vételi árban a cég átvett adóssága is benne van. A spanyol cég korábbi tulajdonosa, a Red Electrica spanyol energiakonszern adatai szerint az adósság nélkül az ár 35,0 millió euró.

Ezen kívül a Red Electricával kötött hosszú távú felhasználási szerződés garantálja a T-Online számára a hozzáférést a legkorszerűbb spanyolországi hálózati technológiákhoz. A T-Online, a cég egyik vezetője szerint az Albura megszerzésével gyorsabban jut el a 15 százalékos spanyol piaci részesdést megszerzéséhez.

A Deutsche Telekom csoporthoz tartozó - az április 29-iki
közgyűlésén már a teljes beolvadást is elfogadó - T-Online első negyedévi eredménye 18 százalékkal csökkent azoknak a marketingakcióknak a költségei miatt, melyeket Németországban a fizetős zeneletöltések, külföldön pedig a szélessávú internet népszerűsítésére indítottak. A társaság pénzforgalmi többlete (EBITDA) 96,6 millió euróra csökkent.

Az első negyedévben a T-Online-nak 295 ezer új szélessávú internet-előfizetője lett Németországban, így összes német előfizetőinek száma elérte a 3,5 milliót. Franciaországban és Spanyolországban DSL előfizetőinek száma 50 ezerrel 410 ezerre növekedett.

A T-Online arra számít, hogy idei eredménye 300 millió euró lesz, alacsonyabb, mint a 2004-es 460 millió.