2005. július 6-án, szerdán Magyarországra látogatott Pieter Knook, a Microsoft mobil- és beágyazott eszközeiért, valamint a vállalat kommunikációs szektor üzletágáért felelős alelnöke. Knook a hazai telekommunikációs szektor vezető vállalatainak képviselőivel folytatott tárgyalásokat.
Ahogyan a világ minden táján, úgy Magyarországon is egyre szorosabb az együttműködés a telekommunikációs és az informatikai szektor között. A Microsoft Magyarország tevékenyen vesz részt a két szektor konvergenciájának megteremtésében. Számos helyi és nemzetközi kezdeményezést indít, és olyan partneri lehetőségeket kínál a távközlési cégek számára, melyek révén hozzájárulhat üzleti modelljük kiterjesztéséhez.
"Napjainkban a távközlési szolgáltatók jelentős piaci kihívásokkal küzdenek - megfelelő eszközök révén azonban óriási lehetőségeket rejt a piac és az egyre fejlődő technológia, ezek kiaknázásához ajánljuk fel partneri együttműködésünket" - mondta Knook. "A Microsoftnál arra törekszünk, hogy olyan szoftveralapú megoldásokat fejlesszünk ki a távközlési vállalatok számára, amelyek segítségével képesek lesznek megfelelni a távközlési piacon megjelenő új ügyféligényeknek, és ezzel fenntartani a fokozódó verseny miatt veszélybe került bevétel-növekedést. "
A távközlési iparág számára fejlesztett Microsoft megoldások kitűnő példája az idén februárban bejelentett Microsoft Connected Services Framework, amely révén a telekommunikációs cégek gyorsabban válaszolhatnak az ügyfeleik körében felmerülő új piaci igényekre. A Connected Services Framework alkalmazásával ugyanis a távközlési cégek a meglévő szolgáltatásaikból egyszerűen és gyorsan lesznek képesek új, összetett szolgáltatásokat létrehozni, és azt ügyfeleik rendelkezésére bocsátani. Ilyen összetett szolgáltatásra lehet példa egy mobiltelefonos jegyértékesítési rendszer és egy online zeneáruház összekapcsolása olyan módon, hogy ha egy előfizető a mobiltelefonján keresztül rendel mozijegyet, akkor a jegy mellé a szolgáltató felajánlhatja az adott film zenéjét csengőhangként.
Az anyavállalat törekvéseivel összhangban, a Microsoft Magyarország is folyamatosan keresi a távközlési vállalatokkal való együttműködés lehetőségét. Az elmúlt időszakban indult útjára számos úttörő jellegű közös program, ami azt sugallja, hogy itthon is valós piaci igény mutatkozik az IT és telekommunikációs szektor konvergenciájában rejlő szolgáltatások kiépítésére.
A Microsoft Magyarország és a T-Online Magyarország 2005. április 6-án indították el a magyar piacon egyedinek számító közös programjukat, melynek keretében a T-Online, az internet előfizetésekhez hasonló, havidíjas konstrukcióban értékesíti a Microsoft Windows XP és Office termékeit. Az új szolgáltatás a kedvező fizetési feltételek miatt, elsősorban az egyéni felhasználóknak, valamint a kis- és középvállalatoknak kínál előnyös megoldást. A bejelentés óta eltelt időszak eredményei azt mutatják, hogy a piacon példaértékű szolgáltatás, kedvező fogadtatásra talált. Az új fizetési konstrukcióban értékesített termékek száma július végére át fogja lépni az 1000 db-os határt, ami 10%-kal felülmúlja a kezdeményezésben résztvevő partnerek előzetes várakozásait. Az eredményekkel mindkét fél elégedett, és az eddigi sikereken felbuzdulva kilátásba helyezték az együttműködés továbbfejlesztését és kiterjesztését.
A Microsoft - a T-Online Magyarországgal való együttműködés mintájára - lehetőséget lát, és nyitott több, hasonló konstrukcióban működő, kezdeményezés beindítására.
"A távközlés mélyreható átalakulás előtt áll. A korábban csak telefonszolgáltatóként ismert cégek az új világban olyan igényekre is tudnak majd megoldást adni, amelyek megválaszolását ma még nem tőlük várják az ügyfelek. A megváltozott piaci környezetben új üzleti modellek is szükségesek. Ebben a folyamatban szeretnénk támogatni a magyar vezetékes és mobil szolgáltatókat - mondta Vityi Péter, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója.