A német piacon terjeszkedne a ZTE kínai távközlési vállalat
MTI Sajtóadatbank, 2005. július 14. 09:41
A legnagyobb, tőzsdén jegyzett kínai távközlési berendezés gyártó
vállalat, a ZTE a német piacon is fel akarja venni a versenyt a
Siemensszel és más, őshonos távközlési vállalatokkal. - Fiatalok
vagyunk és tanulékonyak, megszerezzük azt a piaci részesedést, ami jár
nekünk - jelentette ki a ZTE németországi igazgatója, Ling Hai-feng.
A vállalat szektortársaihoz képest viszonylag későn, 1985-ben alakult meg Kínában, és kemény küzdelem árán tett szert jelenlegi piaci rangjára. - Ezt fogjuk megismételni Európában is - idézte az igazgatót a dpa hírügynökség. A cég intenzív tárgyalásokat folytat mobil- és vezetékes távközlési vállalatokkal. Indul a német rendőrségi digitális távközlési rendszer szállítására kiírt milliárdos pályázaton is. Mobiltelefonjaival még az idén megjelenik a német piacon.
A ZTE és más, hasonló kínai vállalatok, köztük a Huawei, már a távközlésben is megkezdték a külföldi piacok meghódítását. A 25 ezer alkalmazottat foglalkoztató ZTE tavaly több mint 4 milliárd dolláros forgalmat bonyolított külföldön. Nagy kutatási és fejlesztési beruházásainak köszönhetően évente 35 százalékos növekedési ütemmel terjeszkedik. Olyan nagy nevek európai piacaira vetett szemet, mint a Nokia, a Siemens, az Ericsson és az Alcatel. Ling jó esélyt lát a sikerre. A ZTE egyike azon kevés vállalatoknak, amelyek az egész ágazatban kínálnak termékeket, a hálózati rendszerektől a kézi készülékekig.
A meghonosodott márkák 30-40 évre visszatekintő ügyfélkapcsolatait feloldani azonban nem lesz egyszerű feladat. Theo Kitz, a Merck Finck bankház távközlési piaci elemzője szerint nem kell különösebben erőteljes kihívással számolni a kínai cégek részéről, ha saját erőből kívánnak terjeszkedni. Ha azonban, a BenQ példáját követve, ismert európai márkát vásárolnak fel, mindjárt más lesz a helyzet. Egy másik lehetőség a dömpingáras piaci benyomulás, ami azonban "az egész ágazat kárára lenne".
Ling különösen fontosnak tekinti az európai piacot, mivel "itt születnek a technológia szabványok". Finck szerint "a technológiában és a gyártási költségek terén a kínaiak nagyon is versenyképesek."
Miután a ZTE sikerrel megvetette a lábát a németországi piacon, Ling nem tartja kizártnak kutatási-fejlesztési tevékenység telepítését sem. Részben a képzett munkaerő miatt, részben pedig azért, mert a fejlesztésnek eleve közvetlen piaci kapcsolatokat kell ápolnia. Jó belépő lehetne számára a német piacra a rendőrségi távközlési pályázat megnyerése.