GVH: nyolcmilliós bírság a Magyar Telekomnak
Kovács Attila, 2005. július 15. 12:35
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 2005. július 14-én tartott
tárgyalásán megállapította, hogy a Magyar Telekom Rt. (korábban Matáv)
a 2005. január 25-től április 30-ig tartott reklámkampányában a
fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított „Teleperc”
elnevezésű díjcsomagjának reklámozása során.
A Versenytanács kötelezte a vállalkozást 8 millió forint bírság megfizetésére. Magyar Telekom egyes reklámjai 2005. január 25. és március 31. között arról tájékoztatták a fogyasztókat, hogy a „Teleperc” díjcsomag díjai a legkedvezőbbek a piacon, miközben ez az állítás nem felelt meg a valóságnak, mert más vállalkozások egyes díjcsomagjai esetében alacsonyabbak voltak a díjak.
A Versenytanács azt is megállapította, hogy a Magyar Telekom Rt. 2005. január 25. és április 30. között jogsértő módon alkalmazott összehasonlító reklámot a „Teleperc” elnevezésű díjcsomag és az Invitel Távközlési Szolgáltató Rt. kínálatának összevetésekor. A hirdetésekben a társaság mellőzte annak figyelembe vételét, hogy nem azonos módon (perc-, illetve másodperc alapon) történik a számlázás, és egyes esetekben a versenytárs díjai kedvezőbbek voltak.