Erősödik Németországban az O2 mobilszolgáltató
MTI Sajtóadatbank, 2005. július 21. 08:50
A brit O2 mobilszolgáltató, részben a Tchibo kávéüzlet hálózattal folytatott együttműködésének köszönhetően, ismét feltörőben van a német piacon. Az előfizetői számát tekintve legkisebb német szolgáltató az elmúlt negyedévben 412 ezer új ügyfélre tett szert. A brit anyavállalat növekedése mögött is jórészt az O2 Germany hozzájárulása áll.
A 2005/06-os pénzügyi év márciusban zárt első negyedében valamivel alacsonyabbnak bizonyult a növekedési ütem, mint a megelőző negyedévben. A naptári évet első negyedében 578 ezer ügyfelet szerzett a társaság. Az elmúlt tizenkét hónapban előfizetőinek száma egyharmaddal 8,4 millióra emelkedett. Ez 11,4 százalékos piaci részesedésnek felel meg. A társaság tervei között a 10 milliós előfizető szám átlépése a jövő év közepére van időzítve.
Az elmúlt negyedévben 83 ezer ügyfelet hozott az O2-nek a Tchibóval kötött együttműködés; összességében már 335 ezer ügyfelet köszönhet partnerének. Konkurenseivel, főként az E-Plus mobilszolgáltatóval ellentétben az O2 nem tervezi "olcsó" márka bevezetését. A Tchibo esetében azonban elképzelhető a percdíjak csökkentése, mivel az E-Plus "Simyo" márkája olcsóbb. A harmadik generációs UMTS szolgáltatás németországi bevezetését egyelőre nem tervezi a társaság.
Világszerte 646 ezerrel növelte előfizetői számát az első negyedévben a brit anyavállalat, az O2. Ügyfélbázisa így 24,6 millió előfizetőt ölel fel. Terjeszkedését továbbra is saját erőből képzeli el a társaság, és nem tervez akvizíciókat; nem folytat fúziós tárgyalásokat egyetlen társasággal sem.