A Sun Microsystems magyarországi leányvállalata emelt szintű szolgáltatásait (Advanced Services) kiterjesztve technológiafüggetlen rendelkezésre állási felmérést ajánl. A Sun által létrehozott - most 50 százalékos kedvezménnyel kínált - eljárás az üzleti rendszerek rendelkezésre állásából levezetett üzemeltetési környezetre, szolgáltatási szintekkel kapcsolatos szemléletváltásra, szükséges átalakításokra-változtatásokra, erőforrások optimalizálására hívja fel a vállalatvezetők figyelmét.
A Sun ezzel is hangsúlyozni kívánja, hogy képes a cégeknél található akár teljes, heterogén IT infrastruktúrák menedzselésére, üzemeltetésére - eszközöktől, rendszerektől, függetlenül.
A Sun - a piaci változásokra megfelelő és gyors választ adva - az elmúlt egy évben jelentős stratégiai átalakítást hajtott végre: a vállalat hardverszállítóból egyre inkább szoftver- és megoldásszállítóvá vált. Ennek jegyében az utóbbi másfél évben - a tradicionális spektrum jellegű szervizszolgáltatásain túl - számos új, emelt szintű szolgáltatást vezetett be az ügyfelei, többek között a Budapest Bank és a Giro Rt. számára. Az üzemeltetés területén pontszerű szolgáltatásokkal kialakított belépési szinttől a teljes üzemeltetést lefedő ajánlatain át a rendszertámogatási oldalon is létre hozott szolgáltatási megoldásokat. A garantált idejű hibaelhárítási kínálatán, a kihelyezett alkatrészbázison. valamint a proaktív és remote szolgáltatásain kívül a konzultációs lehetőségeit is jelentősen bővítette, amely a piacon lévő összes szereplőnek ajánl testre szabott szolgáltatást.
"A Sun konzultációs tevékenységének egyik folyamatosan fejlesztett eleme a rendelkezésre állási felmérés" - mondja Kristóf Judit, a Sun Microsystems marketingigazgatója. "Ennek fontosságát bizonyítja, hogy a profittermelésben közvetlenül érintett alkalmazások megbízható működése ma már nagyban függ a kiépített infrastruktúra rendelkezésre állásától, a támogatásban részt vevő szakemberek tudásától és a munkájukat összehangoló folyamatoktól.
A konzultációs irány megerősítésének egyik legfontosabb célja ezért, hogy védje és egyben kötelezze a vállalatokat az IT infrastruktúra jobb és biztonságosabb felhasználásával kapcsolatban, valamint hangsúlyozza az IT szerepének a fontosságát."
A szeptember 30-ig 50 százalékos kedvezménnyel nyújtott rendelkezésre állási felmérés során a szakemberek minden olyan tényezőt feltárnak, amely veszélyeztetheti az alkalmazások elvárt működési biztonságát. Az elemzés egy olyan workshop jellegű megbeszéléssel kezdődik, amelyen az IT szakemberek felmérik és értékelik az elemezni kívánt területeket. A szolgáltatási szintek áttekintése során a Sun szakemberei egyeztetik, s ha kell, ütköztetik saját és a vállalat rendszermérnökeinek véleményét, majd mélyinterjúkat készítenek a folyamatban részt vevő szereplőkkel. A felszínre kerülő - infrastruktúra-ellátottság, megbízhatóság, minőség stb. területén - jelentkező egyenetlenségeket, aránytalanságokat szigorúan szakmai alapon, objektív pontrendszer segítségével értékelik, végül pedig vezetői összefoglalót valamint részletes - szemléletváltásra, átalakításra, fejlesztésekre vonatkozó - minden vezető számára értelmezhető akciótervet készítenek.
"A javaslatok és a rendszerről kapott objektív kép megalapozottá teszi a rövid távú operatív tervezést és folytonosságot visz a stratégiai tervezésbe - mondja Kristóf Judit. "Rávilágít az informatika szerepére, hiteles képet ad az informatikáról, amely közvetíthető a menedzsment felé és használható belső minőségbiztosítási eszközként. Ezáltal az egyes vállalatoknál megfigyelhető, üzleti terület és IT közötti konfliktusok is minimálisra redukálhatóak /vagy jelentősen csökkenthetőek."
A rendszeres időközönként elvégezhető, s így a folyamatokat és üzemeltetési környezetet a pontrendszer alapján összehasonlíthatóvá tevő rendelkezésre állási felmérés nagy előnye, hogy teljesen platformfüggetlen: mind Microsoft alapú, mind Unix (IBM, HP, Sun...stb.) alapú technológiákon alkalmazható.