IBM-Avaya összefogás: "click-to-call"
Kovács Attila, 2005. augusztus 5. 14:02
Az IBM és az Avaya bejelentették, egységes rendszerbe foglalják a hangátvitelt. A "click-to-call" és az integrált hangátviteli konferenciamegoldások a korábbinál sokkal fejlettebb felhasználói lehetőségeket fognak biztosítani
A két óriás megállapodott az Avaya hangalapú kommunikációs megoldásainak és az IBM vállalati e-mail, webkonferencia és azonnali üzenet szolgáltatáskínálatának integrációjáról. Az egységes rendszer bevezeti az ún. "click-to-call" funkciót, amely lehetővé teszi az IBM Lotus Notes és Domino, valamint az IBM Lotus Sametime programokat használó vállalkozásoknak az azonnal híváskezdeményezést egy üzenetkezelő, vagy e-mail kapcsolati pont felé úgy, hogy eközben nem lépnek ki a saját levelezési programjukból, vagy üzenetkezelő kliensükből.
A felhasználók a "click-to-conference" funkció révén egyetlen kattintással konferenciába köthetnek másokat, emellett az IBM egységes rendszerbe foglalja az Avaya Meeting Exchange által nyújtott hangalapú konferenciaszolgáltatást a Lotus web-konferencia megoldásával.
Az együttműködésről szóló bejelentést követően az Avaya ügyfelei élvezhetik az IBM vállalati kollaborációs eszközeinek termelékenységnövelő szolgáltatásait, az IBM vevői pedig az Avaya hangátviteli szolgáltatásai nyújtotta megbízhatóság és biztonság előnyeit használhatják ki.
A "click-to-call", valamint az integrált hangátviteli funkciók az IBM által létrehozott közös telefonszolgáltató interfészre épültek (Telephony Service Provider Interface - TSPI). A TSPI lehetővé teszi a telefonszolgáltatók számára, hogy az adott keretrendszerre saját szolgáltatásokat építsenek fel.
A "click-to-call" funkció, valamint a webkonferencia integráció előreláthatóan a Lotus Sametime-mal egybeépítve 2005. negyedik negyedévében, a Lotus Notes és Dominóval egybeépítve pedig 2006 első negyedévében kerül forgalomba. További integráció várható a jövőben az IBM Workplace Collaboration Services nevű szolgáltatáscsomagjával is.