A T-Online első féléve: csökkent a profit
MTI Sajtóadatbank, 2005. augusztus 11. 09:19
A T-Online, a Deutsche Telekom internetszolgáltatója a második
negyedévben is gyengült az adózott eredmény szintjén, így az első
félévben az adózott eredménye összesen 105,9 millió euró volt, 34,5
százalékkal kevesebb a tavalyi első félévi 161,6 milliónál.
A pénzforgalmi többlet (EBITDA) 172,5 millió euróra fogyatkozott a tavalyi első félévi 248,3 millióhoz képest, a forgalom 1,04 milliárd euróra nőtt 988,2 millióhoz képest, jelentették a részlegnél szerdán.
Az eredményeket továbbra is a piaci terjeszkedés és a piacmegdolgozás-ügyfélszerzés költsége rontotta: az értékesítés teljes költsége 375,2 millió euróra nőtt a tavalyi első félévi 259,1 millióhoz képest, miközben a felhasználóktól kapott díjak, az árcsökkentés miatt, 253,7 millió euróra fogytak a tavalyi első félévi 296,6 millióhoz képest. A belépési díjakból a bevétel nőtt: 613,2 millió euróra 579,1 millióhoz képest. Összességében az egy ügyfélre jutó bevétel 15,1 euróra csökkent 15,7 euróhoz képest. 2007-ig 800-1 milliárd eurót költenek a hálózat fejlesztésére.
Szerdán megerősítették, hogy egész évre 285 millió eurós pénzforgalmi többletet és 2,1 milliárd eurós bevételt várnak.
Az első negyedévben a T-Online adózott eredménye 61,7 millió euróra csökkent a tavalyi első negyedévi 79,3 millióhoz képest. A pénzforgalmi többlete (EBITDA) 96,6 millió euró volt, 18 százalékkal kevesebb az egy évvel azelőtti 117,7 milliónál, azoknak a piacmegdolgozó akcióknak a költségei miatt, amelyeket Németországban a fizetős zeneletöltések, külföldön pedig a szélessávú internet népszerűsítésére indítottak. A forgalom 508,8 millió euróra nőtt 488,8 millióhoz képest. A regisztrált ügyfelek száma 13,6 millió volt az első negyedév végén, a tavalyi első negyedév végi 13,4 millió helyett.
Tavaly a T-Online adózott eredménye 317 millió euró volt, a 2003-as, 145,7 millió eurós veszteség után. A pénzforgalmi többlet 472,3 millió euróra nőtt 317,7 millióról, a forgalom 2,012 milliárd euróra emelkedett 1,84 milliárdról.
Az első negyedévben a T-Online Magyarország (azelőtt Axelero) 43 százalékos részesedéssel megőrizte vezető pozícióját az internet szolgáltatók között: március végén 21,6 százalékkal több, 277.884 előfizetője volt.