TOPCALL rendszerintegráció a többfunkciós eszközökhöz
forrás Prim Online, 2005. augusztus 11. 16:18
A TOPCALL International AG, a DICOM csoport tagja egy olyan új
nagyvállalati megoldást dolgozott ki MFDConnect néven, ami lehetővé
teszi a többfunkciós kommunikációs eszközök (MultiFunctional Devices),
pl. nyomtatók, fénymásolók, szkennerek, faxok és azok kombinációi
számára a professzionális egységes kommunikációs technológiájához
történő csatlakoztatást.
Ez megkönnyíti a dokumentumok küldését és fogadását, továbbá csökkenti a kapcsolódó költségeket. Ezen túl a dokumentum-továbbítás még biztonságosabbá válik azáltal, hogy lehetővé teszi a vállalat adott egységei számára a kommunikációáramlás teljes követését.
Törvényi szabályozások gyakran szigorú információ-ellenőrzés rendjét írják elő adott cégek számára. Ezek az irányelvek szigorú követelményeket támasztanak minden be- és kiáramló dokumentum kimutatására, rögzítésére és követhetőségére.
Napjainkban a vállalatok elsődlegesen a többfunkciós kommunikációs eszközök mellett döntenek, amikor a dokumentumok továbbítását illetve szétküldését kívánják rendszerezni az egyes szervezeteik között és távoli munkaállomások felé.
A vállalatok folyamatos konszolidációja és infrasturktúrájuk központosítása ahhoz vezetett, hogy a nyomtatók, fénymásolók, szkennerek és faxgépek tömkelegét multifunkciós eszközökre cseréljék le. Ezek a berendezések azonban sokszor nem részei a központosított kommunikációs folyamatoknak és tényleges biztonsági kockázatot hordoznak magukban, mivel a cégből ezeken az eszközökön kiküldött dokumentumokat gyakran nem jegyzik vagy archiválják.
A többfunkciós kommunikációs eszközök széles skálája – nyomtatás, szkennelés, kommunikáció hálózaton belül és kivül – potenciális adatbiztonsági veszélyt teremt az informatikai rendszerben.
A TOPCALL egy olyan vállalati megoldást fejlesztett ki, amely egybefogja a többfunkciós eszközöket a professzionális Egységes Kommunikációs Technológiával (Unified Communications), annak érdekében, hogy garantálja a dokumentumok továbbításának központi archiválását, kimutatását és rögzítését.
A többfunkciós eszközöknek a TOPCALL szerverhez kapcsolása lehetővé teszi dokumentumok küldését és fogadását, nagyobb biztonságot eredményez és lehetővé teszi a vállalati szervezetek számára a kommunikáció-áramlás teljes vizsgálatát. Minden bejövő és kimenő dokumentumot központilag iktatnak és archiválnak. A dokumentum-továbbítást – mint fontos teljesítési követelményt - a könnyű követhetőség érdekében rögzítik.
Ez a megoldás továbbá költségkímélőbb is, mivel nincs szükség dedikált fax-kártyára, analóg telefonvonalakra a faxgépekhez és az üzemeltetési költségek is jelentősen csökkennek. A fax-kommunikációs költségek átláthatóak, a rendszer kimutatja és továbbítja azokat a kiegyenlítési helyre, ahol azok aztán adott személyekhez illetve osztályokhoz rendelhetők.