Tovább növekszenek az online hirdetési bevételek

MTI Sajtóadatbank, 2005. augusztus 16. 10:21
A következő években gyökeres változás várható az internet elterjedése miatt a hirdetési szakmában, jelentősen emelkedhetnek az online hirdetési bevételek - írta hétfőn közzétett elemzésében a VSS befektetési cég.
Ezt a feltételezését arra alapozza a cég, hogy a fogyasztók a hagyományos helyett egyre inkább a digitális médiumok - internet, kábel és műholdas televízió - felé fordulnak, így a hirdetők is növekvő mértékben használják ezeket a médiumokat: az online hirdetési bevételek a cég előrejelzése szerint évente 17 százalékkal fognak emelkedni, ami azt jelenti, hogy 2009-ben globálisan eléri a 69 milliárd dollárt a hirdetési költés.

Az online hirdetési piac bővülése arra készteti a nagy médiacégeket, hogy jelentős mértékben növeljék internetes beruházásaikat. Így például a News Corp a múlt héten azt közölte, hogy a következő években 2 milliárd dollárt fordít az internetes üzletág fejlesztésére.