Versenyhivatalhoz fordult a Tele2 a T-Com összehasonlító tv-reklámja miatt
Kovács Attila, 2005. augusztus 18. 08:28
A Tele2 távközlési szolgáltató augusztus 17-én beadványt nyújtott be a Gazdasági Versenyhivatalhoz és a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjéhez a T-Com vállalat Favorit díjcsomagjának televíziós reklámjai ellen, mivel álláspontjuk szerint az az ügyfelek megtévesztésére alkalmas lehet.
A filmben tett összehasonlítás Tele2 által kifogásolt része, hogy az ingyenbeszélgetést ígérő díjcsomagról nem hangzik el, hogy az ingyenes percekhez külön havidíjért, az elterjedt díjcsomagokhoz képest magasabb kiadással juthat hozzá az előfizető (vagyis valójában nem ingyenesek), továbbá a hívásokra (hívásonként és havi összidőtartamra, hívásirányra és hívásidőszakra) további megkötések érvényesek, így a 0 Ft-os percdíj és a
napi 18 óra ingyenes beszélgetés lehetősége csak több feltétel együttes teljesülésekor igaz. A megkötésekről azonban a televíziós szpot csak olvashatatlan apróbetűkkel ad tájékoztatást. Mindemellett a hirdetés azt sugallja, hogy a Tele2 percdíjai összehasonlíthatóak a Favorit 0 Ft-os percdíjaival, és a Favorit olyan kedvező, hogy mellette a Tele2 használatának nincs értelme. A valóságban azonban a kétféle ajánlat összehasonlítása nem lehetséges, a T-Com hirdetésében érdemben nem ismertetett részletek miatt.
A fentieken túl: a Tele2 szolgáltatásának igénybevétele a másodpercalapú számlázás révén csúcsidőben, illetve csúcsidőn kívül - a T-Com-os vezetékes számokon kívüli, mobil és nemzetközi hívásirányokban - a Favorit díjcsomagok használata mellett is jelentős megtakarítást eredményezhet a fogyasztóknak.
Miután a T-Com nem reagált a Tele2 múlt heti írásos megkeresésére, melyben a kifogásolt hirdetés sugárzásának megszüntetését kérte, a Tele2 a hatósági eljárás megindítása mellett döntött, hogy a jövőben hasonló célú és a versenytárs egyértelmű lejáratását célzó összehasonlító reklámok ne jelenhessenek meg.