Azt talán mondani sem kell, hogy a CeBIT már jó néhány éve a számítástechnikai "vásárok vására", nem kevés energiával a világ egyes számú információtechnológiai eseményévé nőtte ki magát, megelőzve a korábban indult amerikai, angol és francia kiállításokat. A titkot sokan próbálták megfejteni, de senkinek sem sikerült megtudni, hogy mi teszi az egyébként nem túl jelentős közép-németországi várost a számítástechnika és a telekommunikáció fővárosává minden év tavaszán.
Budapesten Reinhold Umminger, a Deutsche Messe CeBIT projektvezetője számolt be a jövő évi vásárral kapcsolatos újdonságokról, amely elsősorban az információs társadalommal foglalkozik majd. Mint minden mostani kiállítást, a CeBIT-et is elsősorban az internet jegyében rendezik, és már most biztosak lehetünk abban, hogy jövőre Hannoverben még a csapból is internet folyik. Bizonyára nagy teret kap az e-commerce, az e-business és az IBM által bevezetett e-life, tehát az elektronikus élet is, amelyek az első számú alkalmazások a mai modern hálózatos világban.
A CeBIT 2000-re eddig 7515 kiállító jelentkezett, már most is több, mint 1999-ben, az idei kiállításon ugyanis 59 országból 7412 jelentkezőt jegyeztek. A kiállítókat 26 óriási csarnokban 408 839 m2-en helyezik el (1999-ben a kiállítói terület "csak" 398 913 m2 volt). A látogatók száma jövőre a korai időpont ellenére egészen biztosan meghaladja az 1999-ben regisztrált 698 000-es számot.
Mint az előzetes jelentkezésekből kitűnik, a távközlési cégek száma növekedett legjobban, ami azt is jelzi, hogy az informatikai társadalom elsősorban a telekommunikáció társadalma lesz. Ezeket a cégeket az új, 10-es számú pavilonban fogják elhelyezni. Jövőre kap helyet első ízben a "CeBIT Job Market" elnevezésű állásbörze, de kialakítanak egy középvállalati szoftverközpont is, a 6-os csarnokban találjuk majd az internetparkot, a 26-osban pedig "Satellite Business" címmel rendeznek önálló kiállítást.
A 2000-es CeBIT a világkiállítás próbája lesz, itt használják először az új utakat, parkolókat és létesítményeket.