A Lenovo még csak piacot tart
MTI Sajtóadatbank, 2005. augusztus 22. 08:57
Az IBM PC-üzletének megszerzését követő első száz napját óvatosan
értékelte a kínai Lenovo, saját gyártmányaként forgalmazott "Think"
márkájú notebook-jainak vevőelégedettségi mutatói közelítettek valamit
a Dell és a HP hasonló gépei elégedettségi mutatóihoz.
A kínai Lenovo számítástechnikai nagyvállalat május elejével zárta le az amerikai IBM PC-gyártó részlegének felvásárlási ügyletét és ígérte: heteken belül már Lenovo márkanév alatt dob piacra új korszerű számítástechnikai termékeket. Az ügylet értéke 1,75 milliárd dollár volt, általa a Lenovo nem csupán Ázsiai első, de a világ hármas számú PC-gyártójává lépett elő.
A kínai vállalat által közölt tájékoztatás szerint akkor három befektetői vállalkozás is tőkéstárssá vált a Lenovoban, összesen 350 millió dollár erejéig, és résztulajdonosa maga a kínai kormányzat is.
A vállalatnak keményen kell dolgoznia, hogy az idei év első negyedében piacából elvesztett részesedését visszaszerezze, elsősorban azzal, hogy PC-it az amerikai piacon is sikerrel értékesítse, anélkül, hogy önálló kiskereskedelmi hálózatot nyitna ott. A hosszú távú cél vezetővé válni a világpiacon – hangsúlyozzák a szakértői nyilatkozatok. Nem lesz könnyű, mert ehhez a fentnevezett két óriás valamelyikének piaci erejét kell legyöngíteni.
A jövő hónapban jönnek ki a főként multimédiás megoldásokra hangolt széles képernyőjű ThinkPad Z családdal 1200 és 1500 dollár közötti áron, afféle kísérleti nyúlként, elsősorban a kisvállalkozásokat célozva meg. Az új PC-ket a jövő év elejére ígérik.