A 3G készülékek terén is az élre tört a Nokia

Milkovits Gábor, 2005. augusztus 24. 08:58
A Strategy Analytics legfrissebb adatai szerint az idei második negyedévben világszerte eladott 9 millió harmadik generációs mobiltelefon 17%-a Nokia készülék volt.
A teljes mobilpiacot mintegy 33%-os részesedéssel uraló finn óriás ezzel már a 3G WCDMA készülékek piacából is a legnagyobb szeletet tudhatja magáénak, megelőzve a terület korábbi, elsősorban távol-keleti úttörőit, az NEC-t és az LG-t. Emellett a Nokia 6680-ast a legjobb 3G mobilnak választották a Strategy Analytics piackutató közönségszavazásán Nyugat-Európában A harmadik generációs mobiltelefonok a vizsgált időszakban még mindig csak a teljes forgalom kevesebb, mint 5%-át adták, ám a technológia jövője nagyon ígéretes. Szakértők szerint jövőre 200 dollárnál olcsóbb WCDMA modellek láthatnak napvilágot, ami jelentősen megnövelheti az irántuk mutatkozó keresletet.

A piackutató cég elemzői szerint ezek az adatok azt mutatják, hogy a Nokiának a drágább és kifinomultabb készülékek területén is sikerült behoznia korábbi lemaradását versenytársaival, a Samsung-gal, a Motorola-val és az LG-vel szemben. Eközben a 3G mellett a másik ígéretes szegmens, a jóval nagyobb potenciális fogyasztói tábort vonzó, szuperolcsó belépő szintű készülékek tömeges gyártása és harmadik világban történő forgalmazása terén a finnországi székhelyű nemzetközi óriáscég méreténél fogva nyilvánvalóan hatalmas előnyben van konkurenseivel szemben.