Informatikára alapozott átszervezés a Nissan-nál
forrás Prim Online, 2005. augusztus 24. 15:53
A versenytársak árgus szemekkel figyelik az értékesítésben nemrég új
konstrukcióval előrukkoló Nissan kelet-európai lépéseit. Az új
szervezeti struktúra a legmodernebb informatikai technológiák
felhasználására támaszkodik, s ennek kiépítését egy magyar
számítástechnikai cég, a KFKI Csoporthoz tartozó LNX Hálózatintegrációs
Rt. valósította meg.
A Nissan új koncepciójának lényege, hogy a szokásostól eltérően nem országonként működtet disztribúciós képviseleteket, hanem régiónként, összevonva minden lehetséges funkciót a könyveléstől az autók kiszállításán át a vámügyintézésig. Az új stratégiát elsőként Közép-Kelet-Európában próbálja ki a cég, melynek „főhadiszállása” Budapesten kezdte meg működését. A régióhoz tartozó országokban – Csehország, Szlovákia, Lengyelország és Magyarország – pedig csak öt-tíz fős egységek dolgoznak.
Úgy hírlik, hogy az autós szakmában most mindenki minket figyel – mondta Kiss Adrienn, a budapesti központ general affairs menedzsere. A koncentrációval a rengeteg párhuzamosságot kívánja megszűntetni az anyavállalat, és várhatóan a kereskedelmi tevékenység is átláthatóbb válik. Ugyanakkor ügyeltünk arra is – hangsúlyozta –, hogy a nemzeti sajátosságok se maradjanak figyelmen kívül, ezért a Budapesten létrehozott központ teljesen „multinacionalizált”, a munkatársak nagy része a képviselt országokból érkezett.
A Nissan a koncentrációhoz a legkorszerűbb informatikai hálózatokat és technológiákat használta fel. A központ ezért is költözött az InfoParkba, ahol a helyi hálózat kiépítését és a Nissan világhálózatához való csatlakozást Cisco eszközökre építették. A kivitelezőt pályázat útján választották ki, amelyen három cég indult, s a referenciák, a helyi ismeret és a műszaki tartalom alapján végül az LNX került ki győztesen.
A strukturált kábelrendszer mellett vezeték nélküli hálózatot, valamint IP telefonrendszert hoztunk létre – ismertette a részleteket Máté János, az LNX projektmenedzsere. Mindhárom megoldás a mai, korszerű technológia alkalmazását jelenti. Az új beruházásoknál ma már sehol sem kérdés, hogy IP telefóniát kérnek a cégek, a vezeték nélküli hálózat pedig redundáns elérést biztosít a 260 végpontos kábelrendszer mellett. Így például ha tárgyalódelegáció számára egy helységben nem lenne elegendő csatlakozási pont, a notebookok a wireless kapcsolaton is feljelentkezhetnek a hálózatba. A Nissan emellett most építteti ki – szintén az LNX-szel – professzionális, Polycom eszközökre épülő videokonferencia rendszerét, amelyen keresztül bonyolítják majd a nyugat-európai központtal, és az országos képviseletekkel folytatott megbeszéléseket.
A Renault-Nissan francia-japán konszern Magyarországra telepített központjának kiépítése nemzetközi csapatmunkában folyt – emelte ki Ihring Róbert, az LNX értékesítési menedzsere. A projekt koordinátora egy belga tanácsadó vállalat volt, amely amerikai szakértőket küldött a megvalósításhoz, a szerver és a hálózat beszerzését és kiépítését pedig a spanyol informatikai részleg koordinátora, Monica Estopa Ramirez vezényelte a távolból, az ibériai országból. Az LNX javaslataival, munkájával e nemzetközi társulatban is elismerést vívott ki, így a szlovák, cseh és lengyel képviseletek számítástechnikai beruházását is jó eséllyel a magyar cég végezheti a következőkben.