Lenovo: hadüzenet a nyugati konkurenciának
Kiss Ádám Zoltán, 2005. augusztus 29. 20:42
Az IBM PC-gyártó részlegét nemrég megvásároló Lenovo bejelentette, hogy
2010-re tervei szerint a világ legnagyobb PC-gyártójává válik majd. A
cég helyi értékesítései rendkívül erősek, vezet a kínai piacon, olyan
mértékben, hogy az utána következő rivális eladásainak háromszorosát
produkálja.
A nemzetközi piacon korábban is jelen levő Lenovo külföldi helyzetét leginkább az IBM PC-részlegének 1,25 milliárd dolláros felvásárlásával erősítette meg. Ez egyben valódi márkanév-tudatosítást is jelent, az IBM közismert Thinkpad noteszgépsorozata megjelenik majd a Lenovo saját márkaboltjaiban. A bejelentés nyílt hadüzenet a jelenlegi nyugati konkurenciának. Pillanatnyilag a Dell és a Hewlett-Packard vezeti a PC-piacot, mögöttük tartja a harmadik helyet a Lenovo. A vezető hely átvételét nem bízzák a véletlenre, a cég bevételeinek 1,5 százalékát költi fejlesztésre, ami körülbelül kétszerese az iparágban bevett aránynak. A tervek megvalósítása érdekében a Lenovo átfogó megtakarítási programra készül. A cég lehetséges terjeszkedési területei az első hely megszerzése érdekében a feljövőben levő piacok, mint saját országuk, India, és Brazília.