A Szilikon-völgy is segítséget nyújt a Katrina hurrikán áldozatainak
Genda Csongor Zoltán, 2005. szeptember 5. 19:32
Az elmúlt napokban a világ minden részéről érkezik segítség az Egyesült
Államok katasztrófa-sújtotta vidékeire, így nem meglepő, hogy a
Szilikon-völgy nagy társaságai is összefogtak, hogy valamilyen módon
segítséget nyújtsanak a rászorultaknak. Többek között az Intel,
Microsoft, Lenovo, Cisco, SBC Communications és Dell vállalatok küldik
pénzadományaikat az érintett térségekbe valamint szakembereik
segédkeznek a tönkrement kommunikációs rendszerek megjavításában.
Emellett különböző technikai felszereléseket (noteszgépek, Access Point-ok) is eljuttatnak a hurrikán sújtotta övezetekbe, hogy minél hamarabb kommunikálási lehetőségeket teremthessenek nem csak a segélyszervezetek hanem a civil lakosság számára is, hogy azok felvehessék a kapcsolatot hozzátartozóikkal. Még e hét elején üzembe helyezik a Dell illetve Lenovo laptopjait és Access Point-jait, mivel a pusztító hurrikán tönkretette a telefonvezetékeket és így a szakemberek kábel nélküli (WLAN) hálózatokon keresztül akarnak kommunikálási lehetőségeket teremteni.
Az IT-cégek legelőször a Vörös Kereszt hálózati rendszereit akarják üzemképessé tenni, hogy megkönnyítsék a szervezet munkáját. Az Intel szóvivői elmondták, hogy csakis az ő vállalatuk 200 technikust küld a katasztrófa sújtotta vidékre és emellett a Microsoft-al közösen eddig 1 millió dollár adománnyal járultak hozzá a mentési munkálatokhoz.