A Microsoft bejelentette, hogy terveinek megvalósítása során – amelynek mottója: „Együtt az üzleti sikerekért” (Together We Build Business) – a fejlesztést egy szerepkör alapú szoftver koncepcióra összpontosítja, amely az üzleti alkalmazásokat, a kiszolgáló-infrastruktúrát és a működési hatékonyságot fokozó megoldásokat oly módon integrálja, hogy lefedje ezzel a közepes méretű vállalatok egyedi igényeit. A stratégia középpontjában a Microsoft Dynamics, a cég üzleti alkalmazásainak új családja, a „Centro” kódnevet viselő, az adott piaci szegmensre szabott új infrastruktúra megoldás, és az üzleti platformként folyamatosan fejlődő Office állnak. A Microsoft egyúttal számos programot és eszközt is bejelentett, amelyek megkönnyítik a közepes méretű vállalatok számára a Microsofttal közös üzleti kapcsolatok kezelését.
„Meggyőződésünk, hogy az üzleti sikerek hátterében az emberek állnak, hatékonyságuk fokozásának kulcsa pedig a technológiában rejlik” – mondta Steve Ballmer, a Microsoft vezérigazgatója. „A mai nap mérföldkőnek számít az ügyfelekkel való szorosabb kapcsolatok kialakítására és a középvállalatok valós működését tükröző üzleti alkalmazások új generációjának kifejlesztésére irányuló munkánkban.”
A közepes méretű vállalatok működését tükröző alkalmazások
A Microsoft a közepes méretű vállalatok igényeire szabott alkalmazások kifejlesztésére vonatkozó stratégiája a következő alappillérekre épül:
Microsoft Dynamics: A Microsoft egy új márkanevet jelent be: a korábban „Project Green” néven ismert kutatási és fejlesztési projektből származó technológiákra épülő üzleti alkalmazások átfogó készletének új neve Microsoft Dynamics. Az ügyfelek körében végzett kiterjedt kutatások eredményeit felhasználva a Microsoft Dynamics termékcsalád 50 meghatározó szerepkört képviselő technológiai alapra épül, amelyeket a közepes méretű vállalatoknál előforduló munkakörök alapján határoztak meg. Ez a szerepkör alapú üzleti megoldás a megfizethetőség és az egyedi piaci körülményekhez való alakíthatóság, valamint a középvállalatok igényeinek kielégítése érdekében, nagy mértékben integrált a Microsoft Office és a Microsoft SharePoint alkalmazásokkal, a Microsoft SQL Server jelentéskészítő szolgáltatásaival és a teljes Microsoft platformmal.
A már létező Microsoft Business Solutions termékek újabb kiadásai már Microsoft Dynamics név alatt fognak megjelenni a következő év során, miután a Project Green technológia sajátosságait magukra veszik. A Microsoft az év végén dobja piacra a Microsoft Dynamics GP (korábban Great Plains) és a Microsoft Dynamics CRM (korábban Microsoft CRM) újabb verzióit, 2006-ban pedig a Microsoft Dynamics AX (korábban Axapta), a Microsoft Dynamics NAV (korábban Navision), és a Microsoft Dynamics SL (korábban Solomon) további verzióit.
Microsoft Windows Server „Centro”: A Microsoft a fent említettek mellett új kiszolgáló-infrastruktúra megoldás kifejlesztésén is dolgozik, amely a közepes méretű vállalatok túlterhelt informatikusainak igényeit hivatott kielégíteni. A közepes méretű vállalati szegmenst célzó új infrastruktúra megoldás kódneve „Centro”, amely integrálja a „Longhorn” kódnevet viselő Windows Server, a következő generációs Exchange termékek és különböző biztonsági megoldások technológiáit, mindezt egy új, integrált menedzsment megközelítéssel egyesítve. Az új megoldás segítségével a közepes méretű vállalkozások időt és pénzt takaríthatnak meg, az informatikai szakemberek számára pedig megnyílik a lehetőség arra, hogy kevesebb erőfeszítéssel érjenek el nagyobb hatékonyságot. A „Centro” megjelenése nem sokkal a Windows Server „Longhorn” piacra kerülését követően várható.
Microsoft Office Rendszer: A Microsoft Office jelentős fejlődésen ment át, hiszen a személyes hatékonyságot fokozó termékcsaládból olyan programok, kiszolgálók és szolgáltatások átfogóbb és integráltabb rendszerévé fejlődött, amely a Microsoft szerepkör alapú megközelítésmódjának alapját képzi. A Microsoft Office egyre inkább alapvető részévé válik a cégek üzleti alkalmazásokkal kapcsolatos stratégiájának, hiszen az Office – immár platformként – folyamatosan fejlődik, és olyan további szolgáltatásokkal egészül ki, mint például az integrált XML, a munkafolyamatokkal kapcsolatos szolgáltatások, vagy a portál/üzletág integráció.