Európa töretlenül lelkesedik a fogyasztói technológia iránt

forrás Prim Online, 2005. szeptember 9. 16:20
Az Intel Corporation új, Európa digitális életstílusát vizsgáló tanulmánya megállapította, hogy Európa most már hivatalosan is a technológiáért rajongók hazája. Legyenek fiatalok vagy öregek, férfiak vagy nők, a fogyasztók egyre inkább felismerik, hogy a technológia milyen integráló szerepet tölt be életükben. Az európaiak 75%-a állítja, hogy lelkesedik a technológia egyre növekvő fejlődési üteme és a változások iránt. A leglelkesebb ország Olaszország 83%-kal, őt követi szorosan az Egyesült Királyság és Hollandia 81-81%-kal.
A tanulmány bemutatja, hogy a technológiai innováció milyen mértékben befolyásolja az emberek életstílusát – azt, hogyan szórakoznak, hogyan töltik szabadidejüket, hogyan fedezik fel a tanulás és ismerkedés új lehetőségeit, hiszen a technológia alapvető emberi igényeket elégít ki. Segíti az egyéneket abban, hogy több emberrel teremtsenek kapcsolatot, részt vegyenek a kapcsolatépítés mindennapi folyamatában és több esélyük legyen, mindezt a saját biztonságos környezetükben.

A tanulmány fontosabb megállapításai:


Öt évvel ezelőtt az európaiak 15%-a volt bizalmatlan az új technológiák iránt, és kerülte is őket. Mára ez a szám kevesebb, mint a felére csökkent (7%). A legnagyobb arányú fejlődés az Egyesült Királyságban ment végbe, ahol az elmúlt öt évben a technológia elfogadottsága 27%-kal növekedett.

Az európaiak ma már csaknem ugyanannyi időt töltenek internetezéssel (11 óra/hét), mint zene- és rádióhallgatással összesen (13,7 óra / hét). Az olaszok több időt töltenek az Interneten, mint TV-nézéssel (14 óra internetezés 13 óra tévé-nézéssel szemben).

Öt emberből több, mint kettő (43%) érzi úgy, hogy ha elvennék tőlük számítógépüket és egyéb digitális technológiáikat, életük drámaian megváltozna – ez leginkább a briteket érintené (54%)..

Minden nyolcadik európai (12%) állítja, hogy nem lennének képesek élni a számítógépes és digitális technológiák nélkül; a britek 20%-a vallja ezt a nézetet, míg az olaszoknak csupán 5%-a mondja, hogy nem élnék túl fogyasztói technológia nélkül.

28 millió európai (43%) néz utána interneten egészségügyi kérdéseknek, problémáknak.

Minden hatodik európai állítja, hogy az SMS és e-mail küldésének lehetősége magabiztosabbá tette őket, amikor magánéleti kapcsolatuk kiépítésében meg kellett tenniük az első lépést.

Az európaiak 44%-a használja az internetet álláskeresésre: legnagyobb arányban a hollandok (57%), és ők a legmegszállottabb kutatók is (94%)