Az emberierőforrás-tevékenységek kihelyezése ma még újdonságnak számít a piacon, de az outsourcing a kisebb stratégiai jelentőséggel bíró területeken - például a bérszámfejtésben - máris elfogadott gyakorlattá vált.
2004 jelentős változást hozott az erőforrás-kihelyezés területén, mivel megszűnt az IT-outsourcing dominanciája: a nem informatikai jellegű kihelyezések több mint 40 százalékkal átvették a vezetést, s jellemzően olyan tevékenységek kerültek a kihelyezések középpontjába, mint a pénzügy, a marketing és a humánerőforrás-menedzsment.
Az emberierőforrás-menedzsment területén a leginkább outsourcing után kiáltó terület mindig is a bérszámfejtés volt, mivel az erre vonatkozó jogszabályok sűrűn változnak, s házon belüli intézése mind az informatika, mind az emberi erőforrás szempontjából magas szintű és speciális tudást, valamint folyamatos menedzselést igényel.
A bérszámfejtés-kihelyezés területén piacvezetőnek számító Nexon ma már több mint 60 000 magyarországi munkavállaló bérét számfejti a nexONSOURCE megoldás segítségével.
"Sok érvet és ellenérvet hallottunk már az outsourcing-megoldásokkal kapcsolatban" - mondta Angyal Gábor, a Nexon kereskedelmi igazgatója. "A bérszámfejtés területén az outsourcing kiemelkedően sikeres üzleti modellnek bizonyult, így 2004-ben ezen üzletágunk részesedése a teljes árbevételből elérte a 33 százalékot."
"A kihelyezésnek köszönhetően nagyon komoly energiákat tudtunk átirányítani olyan egyéb személyügyi tevékenységekre, amelyeket stratégiailag fontosabbnak tartunk a bérszámfejtésnél. Így számunkra az outsourcing nemcsak költséghatékonyabb megoldást jelent, de hosszú távú stratégiai előnyökkel is jár" - nyilatkozta Papp Péter, a 10 000 alkalmazottat foglalkoztató, bérszámfejtését teljes egészében a Nexonra bízó Flextronics humánerőforrás-vezetője.
Természetesen a humánerőforrás-gazdálkodás területén nem a bérszámfejtés az egyetlen kihelyezhető folyamat, így például a toborzás-kiválasztás első fázisainak fejvadászcéggel való elvégeztetése is outsourcingnak számít. Arra szintén van példa, hogy az egész HR-tevékenység - a toborzás-kiválasztás, a képzés és a változásmenedzsment - egyaránt külső szolgáltatóhoz kerül. Ennek okát elsősorban a költséghatékonyságban, az alaptevékenységre koncentrálásban látja Ocskay Szilárd, a Nexon ügyvezetője. "Minden, ami a fő üzleti tevékenységtől elvonja a figyelmet, egyben csökkenti a hatékonyságot. Egy szervezet nem tudja a működéséhez szükséges minden területen gazdaságosan kiépíteni és fenntartani a csúcsminőségű ellátást, így ha a kihelyezett tevékenységre fordított idő alatt a főprofillal nagyobb nyereség realizálható, mindenképpen érdemes outsourcing-megoldást alkalmazni" - hangsúlyozta a szakember.