NHH-vizsgálat a T-Mobile-nál

forrás Prim Online, 2005. szeptember 14. 11:02
A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) Tanácsa felügyeleti vizsgálatot indít a T-Mobile Magyarország Rt.-nél, mivel megítélése és a rendelkezésére álló adatok szerint a társaság nem megfelelően érvényesíti nagykereskedelmi összekapcsolási áraiban a tanács júliusi határozatában megállapított átlagárat.
A vizsgálat beindításáról a tanács tájékoztatta a T-Mobile Magyarország Rt.-t, valamint a piac többi szereplőjét, és a tájékozató anyagot honlapján is közzétette.

A júliusi határozat szerint a három magyarországi mobiltelefon-szolgáltatónak csökkentenie kellett a hálózatába érkező hívások végződtetési díját. A tanács a korábbi szabályozástól eltérően átlagdíjakat állapított meg, ez a megoldás ugyanis nagyobb rugalmasságot biztosít a szolgáltatók számára, mint a korábbi gyakorlat, amikor a csúcs és csúcsidőn kívüli díj külön-külön volt szabályozva.

A rugalmasabb szabályozás nyomán a szolgáltatók saját döntésük alapján alakíthatják ki a csúcsidejű és azon kívüli időszakban érvényes végződtetési díjat, de ez nem járhat azzal, hogy egy szolgáltató összességében nagyobb bevételre tegyen szert, mint amennyit az átlagdíjjal szerezhetne. Amennyiben a felügyeleti vizsgálat során beigazolódik, hogy egy szolgáltató eltér a határozatban foglalt átlagártól, akkor az NHH élni fog az elektronikus hírközlési törvény szerinti szankcionálási jogával, amely szerint akár az adott szolgáltató éves árbevételének 0,5 százalékára rúgó bírságot is kivethet.