NextiraOne a Skype felvásárlásának lehetséges hatásairól

Kovács Attila, 2005. szeptember 23. 13:24
A NextiraOne Magyarország mai sajtótájékoztatóján Tóth Ottó tette fel a címben adott kérdést és próbált rá válaszolni, ahogy a hazai távközlési cég látja a legalább 2,6 milliárd dolláros eBay-Skype fúziós üzletet.
A világ vezető internetes aukciós házaként ismert eBay a 22 országban 54 millió ügyféllel (ennyien töltötték le) és több mint 20 millió aktív felhasználóval rendelkező Skype-felvásárlástól azt reméli, hogy még jobban be tud törni az internetes piacra, erősíteni tudja az online fizetési szolgáltatások között betöltött pozícióját, és további kiaknázható piaci lehetőségekhez jut. A Skype cég azt gondolja, hogy a fúzióval, az eBay befektetései által még inkább meg tudja őrizni piacvezető pozícióját az internetes telefónia terén, illetve bővíteni tudja majd szolgáltatásait, illetve további VoIP szolgáltatásokat tud kifejleszteni.

A NextiraOne szakembereiben -- az eBay által fizetendő hatalmas vételi összeg alapján is – olyan kérdések, kételyek merülnek fel, mint például: jelent-e előnyöket a felvásárlás az eddigi és jövőbeni Skype- felhasználóknak; van-e esély rá, hogy a Skype betör az üzleti szférába; hogyan reagálnak a kommunikációs óriások (leginkább a „vezetékesek”) az új technológia ilyen mértékű térnyerésére;  ingyenes marad-e a Skype telefon szolgáltatása?

A magyar kommunikációs cég arra következtet, hogy ha az eBay-nek sikerül a Skype-ot aktívan használók számát a mainál egy nagyságrenddel nagyobb számra feltornásznia, az internetről hívást ma is fogadó, illetve azt bevezetni tervező sok cég kénytelen lesz az egyéb (pl. Netmeeting) megoldások mellett ezt és a hasonlókat (pl. a tesztfázisban lévő és szintén ingyenes Void Buster) is figyelembe venni. A Skype-nak (is) komoly szerepe lehet a vállalati web alapú konferenciák piacán – vélik a NextiraOne szakemberei. Hozzáteszik: a WiFi- (és ebből adódóan a Skype-képes) mobiltelefonok megjelenése, terjedése és az ingyenes hotspotok számának növekedése előbb-utóbb kellemetlen helyzetbe fogja hozni a mobil szolgáltatókat (is), akik ilyen módon a magas nyereségtartalmú vállalati ügyfeleik hívásainak egy részét is elveszthetik.