Nortel IP-alapú contact center az Expressznél
forrás Prim Online, 2005. szeptember 27. 17:59
Az Expressz Magyarország Zrt. új irodaházba költözött, s ez a
kommunikációs technológia megújulásával is együtt járt. A hirdetési
piac vezető szereplője számára kiemelt jelentőségű az ügyfélszolgálat,
hiszen a bejövő és kimenő hívások gyors, precíz kezelése a siker egyik
kulcsa. Talán ezért sem meglepő, hogy az ügyfélszolgálaton működő
contact center megoldást helyezték új alapokra: az eddigi digitális
rendszert a Nortel IP-alapú contact center megoldása váltotta fel.
A kommunikációs rendszer három alapvető építőeleme a Communication Server 1000 M névre hallgató IP-Call Server, az üzenetkezelést és IVR funkciókat ellátó Unified Messaging Server és a Contact Center Manager Server. Az IP-telefóniára történő átállás során a Nortel-eszközök egyikétől sem kellett megválniuk: a meglévő technológiára építve zökkenőmentes volt a váltás az IP-alapú technológiára.
A 70 call center ügyintéző digitális rendszerkészülékét a Nortel IP Softphone 2050 képernyőtelefonjai váltották fel, a hívások kezelése a számítógépre telepített alkalmazás segítségével történik.
Az IP-technológia bevezetésével nem kellett lemondani a hagyományos telefóniában már bevált szolgáltatásokról, hiszen ezek teljes spektruma továbbra is változatlanul elérhető. Az új megoldás révén a kihelyezett irodák is részeivé váltak az egységes IP-hálózatnak, belső mellékként funkcionálnak, így a hálózaton belüli hívások ingyenesek.A fentiek mellett további előnyt jelent az olcsóbb üzemeltetés és a könnyebb karbantartás is.
A Nortel IP-alapú contact centert a Kapsch Telecom szakemberei helyezték üzembe, akik a szűk határidő ellenére is kifogástalanul oldották meg a feladatukat.