A British Telecom a versenytársait segítő üzletágat létesít
MTI Sajtóadatbank, 2005. szeptember 28. 09:47
A British Telecom (BT) további részleteket hozott nyilvánosságra új
üzemegységéről, amelynek célja, hogy segítse a versenytárs
telefontársaságok számára a brit otthonok és cégek elérését.
Az új egység, az Openreach fogja működtetni a kábelek utolsó szakaszát, a felhasználókhoz közvetlenül eljutó úgynevezett helyi hurkot. A British Telecom azért tett ígéretet az új egység felállítására, hogy elkerülje az állami felügyelet, az Ofcom intézkedését, a társaság megosztását. Az Openreachnek saját székháza és márkajelzése lesz, ám tagja marad a BT csoportnak. Az új egységben 30 ezren dolgoznak majd, többségük a BT más részlegeiből átirányított mérnök. A januári indulása után az Openreach, profitközpontként, saját pénzügyi jelentést is kiad majd.
- A British Telecom hálózata Nagy-Britannia egyik legfontosabb vagyoneleme, szerepünk az, hogy mindenkinek egyenlő esélyt adjunk ennek elérésére - ígérte az Openreach vezérigazgatója, Steve Robertson.
Az Openreach, létszáma alapján, a BT csoportban a nagyságra második vállalat, a tulajdonába került eszközök értéke mintegy 8 milliárd font, éves bevétele meghaladja a 4 milliárd fontot.
Tevékenységét egy szintén új testület, az Egyenlő Elérés Tanácsa (Equality of Access Board, EAB) ellenőrzi majd, ezt szintén most alakította meg a BT. Az EAB dolga lesz állandóan ellenőrizni, hogy az Openreach mennyire képes javítani versenytársai - így a Talk Talk és a Onetel - elérési lehetőségeit. Az EAB elnöke a BT egyik nem ügyvezető igazgatósági tagja, Carl Symon lesz, tagjai között azonban többségben lesznek a független külső szakértők.
Az Ofcom vezetője, Stephen Carter szerint az új testületeknek - a Openreach és az EAB vezetőinek - most teljesíteniük kell. Az Ofcom reméli, hogy a versenyszabályok újfajta megközelítése serkentheti a beruházásokat, az innovációt és a fenntartható növekedést is ebben a rendkívül fontos ágazatban.