A Sony Ericsson csúcsmodelljeinek köszönheti növekedését

forrás Prim Online, 2005. október 17. 13:32

A leszállított termékek száma a negyedévben elérte a 13,8 milliót. Ez 29%-os növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest, és 17%-os növekedést mutat az előző negyedévi adatokhoz képest. Ez jelentősen magasabb a negyedéves piaci növekedés értékénél. A negyedév árbevétele 2055 millió euró volt. Ez egy év alatt 22%-os növekedést jelent. Az adózás előtti eredmény 151 millió euró, a nettó eredmény pedig 104 millió euró volt. Ez egy év alatt 15, illetve 14 millió eurós növekedésnek felel meg. A vállalat tovább növelte a marketing- és kutatás–fejlesztési tevékenységre fordított beruházásait, ezzel alapozva meg a termékválaszték további kiterjesztését.

A Sony Ericsson most kezdi learatni a kutatás–fejlesztésre fordított korábbi beruházások gyümölcsét, hiszen a termékválaszték olyan rendkívül sikeres új modellekkel bővült, mint például a K750, a TIPA díjnyertes, 2 megapixeles felbontású, autofókuszos kameratelefon; vagy a rendkívül sikeres első walkmanmobil, a W800. Mindezen felül a K600 -nak köszönhetően a Sony Ericsson UMTS-telefonjai megjelentek a középkategóriás készülékek között is.

A negyedév során a vállalat a piacnál gyorsabban fejlődött, mivel a felső kategóriás telefonok népszerűsége pozitív hatást gyakorolt az eredményekre, és ez lehetővé tette az elérhetőbb árú, tömeggyártású modellek (például a T290, J210 és K300) bevezetését is. Az átlagos eladási ár (ASP) növekedett a negyedév során. Ez a termékválasztékban megjelenő felső kategóriás termékek arányának bővülését tükrözi.

A készülékek világpiaca továbbra is a vártnál gyorsabban növekedett, ezért a Sony Ericsson 2005-re 760 millió készüléket meghaladó értékre módosította a világpiaci kilátásokra vonatkozó becslését.