A Monster Worldwide felvásárolta a legnagyobb koreai online állásközvetítőt

MTI Sajtóadatbank, 2005. október 20. 09:30
A Monster Worldwide, a globális online állásközvetítői szolgáltatásokat kínáló Monster anyavállalata bejelentette, hogy felvásárolta a legnagyobb koreai online állásközvetítőt, a több mint 3 millió regisztrált ügyfelet kiszolgáló JobKorea céget. A teljes, készpénzben kifejezett vételár mintegy 94 millió dollár.
A legnagyobb dél-koreai állásközvetítő weblap stratégiai felvásárlása révén a Monster vezető szerephez jut Ázsia egyik legnagyobb online piacán, egyesítve két olyan internetes céget, amely elkötelezetten támogatja az online munkaerő-toborzás elterjedését a kontinensen. Az ügyletnek köszönhetően a Monster az egész ázsiai online állásközvetítői piacon megerősíti vezető pozícióit. A felvásárlás összhangban van a cég stratégiájával, hogy az egész világon hasznosítsa tapasztalatait és erőforrásait.

Az ügylet szerves részét képezi a Monster stratégiájának, hogy a világ munkaerőpiacán egyre jelentősebb szerepet betöltő, kulcsfontosságú ázsiai országokra is kiterjessze tevékenységét. Dél-Korea a világ hetedik legnagyobb internetes piaca, több mint 32 millió lakosa fér hozzá a világhálóhoz; a lakosság mintegy 70 százaléka gyakran használja az internetet, a koreai internetezők több mint 85 százalékának pedig szélessávú hozzáférése is van. A Monster eddig három ázsiai országban Indiában, Szingapúrban és Hongkongban jelent meg önállóan, és 40 százalékos tőkerészesedést szerzett a ChinaHR.com cégben, amely a térség legnagyobb és leggyorsabban bővülő internetes gazdaságát szolgálja ki.

Az 1996-ban alapított JobKorea 2005-ben 15 millió dolláros nyereségre számít. A Monster Worldwide jelenlegi számításai szerint a felvásárlás nyomán azonnal növekszik a szabad cash flow, 2006-ban pedig 6-7 millió dollárral nő a kamatok, az adók, az értékcsökkenés és az amortizáció levonása előtt számított eredmény (EBITDA).