Tovább finomították levélszemétküldő technikájukat a spammerek
forrás Prim Online, 2005. október 20. 17:30
A Clearswift megjelentette legújabb Spam Index felmérésének eredményeit, mely szerint a levélszemétküldők szeptemberben az e-mail biztonsági intézkedések kijátszására szolgáló új technikáikat tökéletesítették. Egyre többször fordul elő, hogy a spamküldők eredeti webhelyek internetes címeit használják fel "ugródeszkának", hogy saját oldalaikra irányítsák a felhasználókat.
A Clearswift felmérése szerint egyre több olyan kéretlen levél érkezik, amely a spamszűrő megoldás kijátszása érdekében ismert webhelyeknek tűnő linkeken keresztül irányítja a felhasználókat a spamküldők oldalaira. A gyanútlan címzett, ha rákattint a levélben található linkre - például a www.yahoo.com-ra -, akkor nem a címben szereplő oldal nyílik meg a böngészőben, hanem a levélszemétküldő saját webhelye. A leggyakrabban "ugródeszkának" használt oldalak a Yahoo! és a Geocites, mivel ezek a webhelyek nem szerepelnek a spamszűrő adatbázisok tiltólistáin.
"Sokaknak úgy tűnhet, hogy még mindig a régi reklámokat kapjuk a kéretlen levelekben, a spamküldők azonban újabb és egyre hatékonyabb trükköket vetnek be, hogy meghódítsák levelezőrendszereinket" - mondta el Fórján Tamás, a 2F 2000 Kft. műszaki igazgatója. "Nagyon fontos ezért is, hogy IT-biztonsági megoldásainkat folyamatosan frissítsük, különös tekintettel az e-mail biztonsági eszközökre, mivel ezekkel nem csak a levélszemetet tarthatjuk távol, de más internetes fenyegetéstől is megóvhatjuk számítógépünket."
A felhasználók aktuális események iránti érdeklődését kihasználva a levélszemétküldők újabban "országos felmérésnek" látszó levelekkel tévesztik meg a címzetteket. A levelek olyan közérdeklődésre számot tartó kérdésekkel foglalkoznak, mint például "Támogatja Ön az iraki háborút?" vagy "Jól végzi munkáját az elnök?". Hogy a levelek hitelességéről meggyőzzék az olvasókat, Visa ajándékkártyákkal és notebook-nyereményekkel csábítják a válaszadókat.
A Clearswift által szeptember legfurcsább spamjének választott reklámlevele ingyenpelenkát kínál az olvasóknak: "Ön melyik ingyenes pelenkát kedveli? Válasszon, és kérje az egy évre elegendő ingyenpelenkát!"
Az online szerencsejáték népszerűségét tekintve meglepő, hogy az ilyen témájú levélszemét a teljes mennyiség 2,2 százalékáról 0,2 százalékra csökkent. Az egészségügyi témájú kéretlen levelek az elmúlt hónaphoz képest 9 százalékkal visszaesve, a levélszemét 32,5 százalékát teszik ki. A többi kategóriában csak kisebb változások történtek. A pénzügyi levélszemét 31,17 százalékról 33 százalékra növekedett, a közvetlen termékajánlatokat tartalmazó kéretlen levelek aránya pedig - kevesebb mint 5 százalékkal - 18,3 százalékra emelkedett.
A felmérés eredményei a Clearswift által hetente megkapott kéretlen levelek milliói, a forrásul szolgáló e-mail fiókokba érkező levélszemét elemzésével készültek. Az e-maileket a Clearswift spamActive szolgáltatásával gyűjtötték össze és elemezték. A spamActive a MAILsweeper Business Suite II többszintű levélszemét-védelmének egyik fontos összetevője. A naponta nyolcszor frissített spamActive összegyűjti a kéretlen levelek jellemző kifejezéseit, tárgysorait, amelyek ezután automatikusan letölthetők az ügyfelek e-mail házirendjeinek frissítéséhez.