Symantec: értékesítésben a titok

, 1999. november 4. 22:04
A vállalati és nemzetközi értékesítés folyamatos növekedése következtében a Symantec a 2000. pénzügyi év második negyedévére vonatkozóan is rekordszintű, 182,5 millió dolláros bevételt jelenthetett be - ez 40%-os növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest.
A goodwill amortizációja és az egyszeri költségek levonása előtti nettó bevétel 31 millió dollár, vagy másképp: felhígított részvényenként 0,51 dollár volt. Ez az adat az előző év hasonló időszakában 11,1 millió dollár, vagy felhígított részvényenként 0,19 dollár volt. Az egyszeri költségek levonása előtti jövedelem az előző év hasonló időszakában elért 10,6 millió dollárral, illetve felhígított részvényenként 0,18 dollárral szemben 27,1 millió dollár, illetve felhígított részvényenként 0,45 dollár volt.

A vállalat egyszeri költségei ebben a negyedévben 1,2 millió dollárt tettek ki. Ezek a költségek javarészt az eljáráskutatáshoz és az URLabs megvásárlásához kapcsolódtak. A felhígított részvényenkénti nyereség a goodwill és az egyszeri költségek levonása után 0,43 dollár volt.

A Symantec arról a tervéről is hírt adott, hogy két felhasználói üzletág - a vállalati megoldások részlege (Enterprise Solutions Division) és a végfelhasználói termékek részlege (Consumer Products Division) - létrehozásával átalakítást hajt végre. Ezen túlmenően a vállalat két támogató egységet is létre kíván hozni: az alaptechnológiai részleget (Core Technology Unit) és a stratégiai piacfejlesztési részleget (Strategic Market Development Unit).