Az Ericsson harmadik negyedéve: 18 százalékos profitnövekedés
MTI Sajtóadatbank, 2005. október 24. 08:55
A svéd Ericcson, a világ legnagyobb távközlésiberendezés-gyártója
pénteken 5,3 milliárd svéd koronás adózott eredményt jelentett a
harmadik negyedévról, 23,3 százalékkal többet a tavalyi harmadik
negyedévi 4,3 milliárdnál.
Az adó előtti eredmény 8,0 milliárd svéd koronára nőtt 6,4 milliárdhoz képest. Az elemzők átlagosan 7,94 milliárdot vártak most. Az üzemi eredmény 7,8 milliárd svéd koronára gyarapodott 6,6 milliárdhoz képest, a rátája 21,6 százalékra javult 20,7 százalékról. A nettó értékesítés 14 százalékkal 36,2 milliárd svéd koronára emelkedett 31,8 milliárdhoz képest. A piac továbbra is jól fejlődik a mobil hang- és adattovábbításban, a széles sávú szolgáltatásokban és általában a felzárkózó gazdaságokban, a piaci átlagot meghaladó növekedéshez segítve a céget, írták a beszámolóban.
A svéd-japán mobilkészülék-gyártó vegyes vállalat, a Sony Ericsson a harmadik negyedévben az adó előtti eredményét 11 százalékkal 151 millió euróra növelte az egy évvel azelőttihez képest, a bevétele 22 százalékkal 2,1 milliárd euróra emelkedett. A várakozásokat meghaladó negyedéves eredményt a 29 százalékkal szaporodott, 13,8 millióra felfutott készülékeladás magyarázza. Az eladott mobiltelefonok átlagos ára 148 euróra emelkedett 136 euróról. Saját adatai szerint a vegyes vállalat ezzel világpiaci részesedését 7,2 százalékra növelte a második negyedévi 7 százalékról. A Sony Ericsson a mobilkészülékek idei világpiacát a korábbi prognózisban szerepelt 720 millió készülékről 760 millióra növelte.
A második negyedévben az Ericsson 5,8 milliárd svéd koronára növelte adózott eredményét a tavalyi második negyedévi 5 milliárdhoz képest. Az adó előtti eredmény 8,5 milliárd svéd koronára nőtt 7,3 milliárdhoz képest. A bevétel, a telefontársaságok növekvő keresletének köszönhetően, 18 százalékkal 38,4 milliárd svéd koronára nőtt a tavalyi második negyedévi 32,6 milliárdhoz képest, és 22 százalékkal haladta meg az idei első negyedévit. Egész évre is "jó növekedési kilátásokra" számítanak a vállalatnál. Az üzemi eredmény 8,3 milliárd svéd koronára emelkedett 7,3 milliárdhoz képest, rátája 21,6 százalékra csökkent 22,2 százalékról.
A Sony Ericsson mobiltelefon-gyártó 14 százalékkal növelte az eladott készülékek számát a tavalyi második negyedhez képest, és 26 százalékkal az idei első negyedhez képest. Az adó előtti eredményéből a második negyedben 400 millió svéd korona jutott az Ericssonra a tavalyi második negyedévi 500 millió helyett.
Az első negyedévben az Ericsson adózott eredménye 4,6 milliárd svéd korona volt, a profit a korábbi szerkezet-átalakítások eredményeképp növekedett a tavalyi első negyedévi 2,6 milliárd svéd koronához képest. Az adó előtti eredmény 6,7 milliárd svéd koronára nőtt az egy évvel korábbi 3,7 milliárdhoz képest. A forgalom 31,5 milliárd koronára emelkedett 28,1 milliárdhoz képest. Az üzemi eredmény rátája 21 százalékra javult az egy évvel azelőtti 14 százalékról. Az eredmények annak ellenére javultak, hogy a japán-svéd Sony Ericsson mobiltelefon-gyártó vegyes vállalat adózott eredménye az első negyedévben 32 millió euróra csökkent az egy évvel korábbi 82 millió euróhoz képest. Az első negyedévben 9,4 millió készüléket szállítottak ki.
A Sony Ericsson forgalma 1,289 milliárd euróra csökkent a tavalyi első negyedévi 1,34 milliárdhoz képest. Az adó előtti eredmény 70 millió euróra csökkent 97 millióhoz képest. A nagyságra hatodik mobilkészülék-gyártót a világon, a Sony Ericssont 2001-ben alapították az Ericsson távközlésiberendezés-gyártó és a Sony szórakoztatóelektronikai vállalat addig gyengélkedő mobilkészülék-gyártó részlegének összevonásával.
Tavaly az Ericsson adózott eredménye 19 milliárd korona volt, a 2003-as, 10,84 milliárd korona veszteség helyett. A bevétel 131,97 milliárd koronára emelkedett 117,74 milliárdról. Tavaly a cég központot nyitott Magyarországon második és harmadik generációs mobilhálózatok tervezésére.