Ügyfélszolgálati központjai közel 60 százalékát bezárja a Deutsche Telekom
MTI Sajtóadatbank, 2005. október 24. 09:50
Az idei év végén 77 németországi ügyfélszolgálati központjából 45-öt
tervez bezárni, ezzel a szolgáltatásokat más központokba összevonni a
német Deutsche Telekom, a legnagyobb európai távközlési konszern, a
Magyar Telekom stratégiai befektetője. További 16-ot 2007 végéig
számolnak fel - erősítette meg a cég egyik szóvivője egy bielefedldi
lap korábbi jelentését.
A lap úgy tudja, hogy a T-Com vezetékes szolgáltató ügyfélszolgálati központjainak összevonása 1200 dolgozót érint. A ver.di szakszervezeti szövetség a bezárási tervet már korábban bírálta, mivel az 1200 alkalmazott 77 százaléka nő és 32 százaléka részmunkaidőben foglalkoztatott. A Deutsche Telekom vezetékes üzletágában dolgozó 110 ezer embernek további drasztikus munkahely-leépítésekre kell felkészülnie - jelentette a Hamburgban megjelenő Manager-Magazin és a Berliner Zeitung szeptemberben. Az értesülések szerint a leépítések száma elérheti a 45 ezret, a folyamatot a konszern vezetése nyilvánvalóan 2008-ig akarja lezárni. A Walter Raizner, az IBM Deutschland volt főnöke vezette T-Com 2008-ig évente 10-15 ezer munkahelyet akar megszüntetni.
A Deutsche Telekom nem volt hajlandó állást foglalni a hírrel kapcsolatban, mondván, hogy "ilyesmit mi nem kommentálunk". A Berliner Zeitung tudomása szerint a T-Com 110 ezer embert foglalkoztat teljes státusban, 86 ezret közülük Németországban. A T-Comot a Telekom internetes leányvállalatával, a T-Online-nal való összeolvasztás után alaposan át is akarják szervezni. Jelenleg 700 terméket, szolgáltatást kínálnak, számukat nyolcvanra akarják csökkenteni. A munkahely-leépítésekkel kapcsolatos tervezgetéseket azzal indokolják, hogy a konkurencia egyre sikeresebb a DSL-rendszerre épülő gyors internetes hozzáférés területén. Ezen kívül folytatódik a veszteségesség irányzata a klasszikus telefon-üzletágban.