Perelik az Apple-t az iPod Nano hibája miatt
Milkovits Gábor, 2005. október 24. 20:09
Egy pórul járt amerikai fogyasztó peres úton kártérítést követel az
Apple-től, mert állítása szerint a gyártó hibája okozta az általa
vásárolt iPod Nano hordozható zenelejátszó meghibásodását.
A kisméretű készülék szeptemberi piaci premierje óta több olyan vásárlói panasz is érkezett a céghez a Nano-val kapcsolatban, amelyek szerint egyes forgalomba került lejátszók kijelzője igen könnyen és hamar megkarcolódik, ami miatt akár néhány nap alatt gyakorlatilag teljesen olvashatatlanná is válhat. Az Apple szeptember végén elismerte a hibát és ingyenes csereakciót is hirdetett, ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy a meghibásodás az eladott készülékeknek csupán a töredékét érinti. Ennek némileg ellentmondani látszik, hogy a Matthew Patterson által létrehozott iPod Nano hibabejelentő oldalra kezdetben óránként 30 e-mail érkezett, igaz persze, hogy az eladott lejátszók száma már az első 17 nap után meghaladta az egymilliót.
A pert kezdeményező Jason Tomczak első iPod Nano-ját a fenti hiba miatt kicseréltette, ám a helyette küldött készülék kijelzője rövid idő után szintén összekarcolódott. Tomczak beadványában azzal vádolja az Apple-t, hogy a Nano minél laposabbá tétele érdekében a szokásosnál vékonyabbra alakította ki a lejátszó kijelzőjét és gombjait védő műgyanta filmréteget, és ennek, illetve a készülék sérülékenységének tudatában hozta forgalomba a terméket. Tomczak az iPod Nano vételárának és a cserével járó 25 dollár postaköltségnek a megtérítésén felül kártérítést is követel. A keresetben olyan kitétel is szerepel, hogy a hasonló helyzetben lévők érdekeinek a védelmében kerül benyújtásra, ám arról, hogy a perben hozott ítélet a többi károsultra is kiterjed-e majd, és így komoly anyagi következményekkel fenyegetheti-e az Apple-t, az ügyben eljáró bírónak kell majd döntenie. Az Apple részéről, a fennálló peres eljárásokkal kapcsolatos szabályokra hivatkozva, nem nyilatkoztak ügyben.