5 millió PC-s üzletről marad le a nyugat Kínában
Kiss Ádám Zoltán, 2005. október 25. 17:06
Egy vadonatúj felmérés adatai szerint Kínában csak a kisvállalkozások 5
millió új PC-t vásárolnak majd az elkövetkező 12 hónapban, ám ebből a
hatalmas üzletből szinte semmi nem jut a nyugati gyártóknak.
Az AMI-Partners szerint a 0 és 99 fő közötti alkalmazotti állománnyal rendelkező kisvállalkozások teszik ki a nagyvállalatokon kívüli 8,34 milliói egység 99 százalékát, a középes méretű vállalkozások aránya csupán 1 százalék. A kisvállalkozások 5 millió új PC vásárlását tervezik a egy éven belül, ám a nyugati gyártók aligha részesülnek számottevően ebből a hatalmas rendelésállományból. Ennek oka a piac rendkívüli árérzékenysége. A kínai vásárlók az AMI-Partners szerint legelső sorban ezt tekintik vásárlási szempontnak, és itt a helyi gyártók vannak előnyben. Az egyik közkedvelt márka a világszerte forgalmazó hatalmas Lenovo, melyben a nagyon olcsó csúcstechnológiát és a hazai gyártót egyszerre látják a kínaiak. A nyugati gyártók ugyan jelen vannak, a helyi gyártással rendelkező Dell 9 százalékot, míg a HP 4 százalékot birtokol a teljes piacból, ám aligha tudnak aláígérni a kínai gyártók árainak. Az elemzők szerint nem véletlen, hogy most jelent meg a ThinkCentre új sorozata, immáron a Lenovo szárnyai alatt, ez a gépcsalád pontosan a kisvállalkozásokat célozza meg.