A magyarországi KPMG 19%-kal növelte bevételeit
forrás Prim Online, 2005. október 25. 18:09
Jelentősen növelte bevételeit a szakmai szolgáltató társaságok globális
hálózataként működő KPMG a szeptemberben zárult pénzügyi évben. A KPMG
Magyarországon 19%-kal, míg a közép-kelet-európai régióban 23%-kal
növelte bevételeit, a KPMG tagvállalatainak összesített bevétele pedig
16 %-kal volt több, mint egy évvel korábban.
A szeptemberben zárult üzleti évben a magyarországi KPMG bevétele elérte a 9,4 milliárd forintot, ez 19 %-kal több, mint az előző évben. „Jól teljesített társaságunk minden szolgáltatási területen, azaz a könyvvizsgálat, az adó- és az üzleti tanácsadási területen egyaránt,” hangsúlyozta Robert Stöllinger, a magyarországi KPMG ügyvezető partnere.
Robert Stöllinger elmondta, hogy a növekedés főként a gyorsan bővülő szolgáltató központokkal (shared service centers) kapcsolatos könyvvizsgálati és tanácsadói megbízásoknak, az amerikai Sarbanes-Oxley szabályozáshoz kapcsolódó munkáknak, valamint az uniós tagsággal összefüggő, egyre bővülő üzleti és állami megbízásoknak köszönhető. Jelentősen, 26 %-kal növelte bevételeit a KPMG adótanácsadó részlege is.
A KPMG 16 országot tömörítő közép- és kelet-európai regionális szervezete (KPMG in CEE1) bevételei 23%-kal, csaknem 200 millió euróra nőttek az elmúlt évben.
„Régiónk évek óta a KPMG nemzetközi hálózatának egyik leggyorsabban bővülő térsége. Meggyőződésem, hogy az uniós csatlakozás hatásainak és a folytatódó befektetéseknek köszönhetően ez lesz jellemző a térségre a következő években is,” mondta Richard Ebling, a KPMG regionális irodájának elnöke.
A globális hálózatként működő KPMG-tagvállalatok összesített bevétele 15,65 milliárd dollár volt, 16 %-kal több, mint egy évvel korábban. (A helyi valutákban számolt növekedés 12,8 %-os volt – ezek előzetes eredmények, a pontos adatok jövő januárban, a KPMG éves jelentésével egy időben lesznek nyilvánosak).
Mike Rake, a KPMG International elnöke szerint a kivételesen eredményes év annak köszönhető, hogy a szigorú szabályozási környezetben is sikerült növelni az üzleti aktivitást és a KPMG piaci részesedését.
Mike Rake kiemelte, hogy a KPMG japán és franciaországi irodáinak átalakulása mindkét országban megerősítette a KPMG piacvezető pozícióját. Japánban az átalakulás eredményeként olyan új ügyfelek választották a KPMG-t, mint a Honda vagy a Mitsubishi, míg Franciaországban a KPMG helyi irodája (KPMG S.A) és a Salustro Reydel cég egyesülése növelte jelentősen a KPMG piaci pozícióját.