Medical Infocenter - hasznos információk a várakozás idejére
MTI Sajtóadatbank, 2005. október 26. 09:50
Medical Infocenter néven új kommunikációs szolgáltatást indít az
Egészségügyi Minisztérium és a Magyar Kórházszövetség; ennek jegyében
együttműködési megállapodást írtak alá a Medical Infocenter
jogtulajdonosaival - tájékoztatta a tárca sajtóosztálya az MTI-t. A
Medical Infocenter egy olyan kommunikációs eszköz, amely a hagyományos
televíziózást az internet interaktív világával ötvözi - derül ki az
MTI-hez eljuttatott közleményből.
Eszerint a magyarországi kórházak rendelőintézeteiben felállítandó száz információs pult, valamint az infopultok által központilag vezérelt 286 plazmatévé lényegében egy távfelügyelettel ellátott egészségügyi, zártláncú tv-hálózat, és a felügyeleti központból kezelt terminálok lehetőségeket kínálnak online információk vagy szolgáltatások megjelenítésére. A plazmatévéken szerkesztett műsort is nézhetnek az érdeklődők, mely hét percben közérdekű egészségneveléssel foglalkozik, öt percben pedig reklámokat sugároz.
A tájékoztató szerint a tudnivalókhoz az érdeklődők célcsoport szerinti rendezettségben juthatnak hozzá. A rendszer a gyerekek számára az 5-8, 9-12 és a 13-18 éves korosztálynak, a felnőtteknek 19-30, 31-50 és az 51 éven felülieknek nyújt segítséget a hasznos információk megszerzésében.
A tervek szerint Budapesten ötvenöt, vidéken negyvenöt kórházban tölthetik a várakozási időt a betegek fontos, egészségüggyel kapcsolatos tudnivalók gyűjtésével, böngészésével. A látogatók többek között tájékozódhatnak a rendelőintézeti osztályok rendelési idejéről, a rendelő orvosokról, s egyéb hasznos kórházi információkról - tartalmazza a közlemény.
Mint olvasható, az eszköz alkalmas egészségnevelési ismeretek terjesztésére, tájékoztathat a gyógyszerek szedése okozta kockázatokról és a mellékhatásokról, s annak sincs akadálya, hogy az egészségügyi intézmény és a betegek között interaktív kommunikáció alakuljon ki.
A szakmai támogatást, a folyamatos egészségügyi tájékoztatásra szolgáló közérdekű információkat, adatokat a minisztérium és a kórházszövetség szolgáltatja, a program költségeinek fedezetét a jogtulajdonosok biztosítják.
"Az egészségügy kulcsszereplői az orvosok, de főszereplői az ellátottak; az egészségügyi rendszernek mindenekfelett emberközpontúnak kell lennie. A szolgáltató egészségügy célja nem csupán a gyógyítás, hanem a megelőzés, az egészség megtartása és fejlesztése, a tájékoztatás, az egészségtudatos, felelős magatartás kialakítása" - áll a tájékoztatóban.
A dokumentum emlékeztet arra, hogy a betegek oldalán mutatkozó tájékozódási hátrány leküzdésére már több erőfeszítést tett a kormány, hiszen tavaly május óta működik a Dr. Info egészségügyi tájékoztató, tanácsadó és betegirányító információs rendszer, aminek továbbfejlesztése napirenden van.
Az Egészségügyi Minisztérium és a Magyar Kórházszövetség által támogatott program célja egy modern információs központon keresztül zajló betegtájékoztatás meghonosítása.