Új contact center a Raiffeisen Banknál

Kovács Attila, 2005. október 28. 13:15
Telefonos ügyfélszolgálata számítástechnikai hátterének egyes elemeit robusztusabb, többféle funkcionalitást biztosító alkalmazásokkal cserélte le a Raiffeisen Bank.
A contact center típusú rendszer a több mint 300 ezer ügyféllel rendelkező bank egyre növekvő ügyfélkörének magas szintű kiszolgálását célzó technológiai váltás része. A 200 millió forint értékű beruházás kivitelezését a HP Magyarország és műszaki partnere, a NextiraOne Magyarország Kft. végezte.

A NextiraOne, az informatika és telekommunikáció integrációjának egyik vezető szakértője, több egyedi, testreszabott fejlesztéssel oldotta meg az új technológia meglévő rendszerbe történő illesztését, és egyben a meglévő rendszer modernizálását. Ilyen megoldást igényelt például a Raiffeisen ügyfélszolgálati felületének testre szabása. A NextiraOne által fejlesztett alkalmazások beépítésével a híváselosztási logika jobban és gyorsabban működtethető. A bejövő hívások kezelésénél előnyt jelent, hogy az ügyintéző képernyőjén megjeleníthetőek a híváshoz kapcsolódó adatok és háttérinformációk, az új hangrögzítő technológiának köszönhetően pedig a rögzített adatok 5-6 évig tárolhatók, és az információk gyorsan visszakereshetők. A kimenő hívások a bank kampányainak támogatását is szolgálják, az ügyintéző munkáját itt a képernyőn felugró kérdéslista teszi hatékonyabbá.

"A különböző gyártóktól (Genesys, Alcatel, Nice) származó rendszereket úgy integráltuk, hogy tökéletesen együttműködjenek, gyors és hatékony ügyfélszolgálati megoldásokat biztosítva a Raiffeisen ügyfeleinek " - mondta Tóth Ottó, a NextiraOne Magyarország ügyvezető igazgatója.

Az adatkezelés biztonsága elsődleges követelmény volt, mind a rendszer tervezésénél, üzembe helyezésénél, az átállás folyamatában mind a rendszer folyamatos üzemeltetése és felügyelete során. A Raiffeisen Bank ügyfélszolgálatánál a folyamatos átállást követően, havi szinten több mint 100 ezer bejövő és 60 ezer kimenő hívást bonyolítanak le. A NextiraOne folyamatosan felügyeli a rendszert, és a projekt keretén belül további szolgáltatásokat nyújt.