A vezeték nélküli iroda ma már nem csak a nagyok kiváltsága
forrás Prim Online, 2005. október 30. 11:04
A vezeték nélküli iroda nem a nagyvállalatok kiváltsága, hanem a kisvállalatok dinamikus növekedését támogató, a hagyományos megoldásoknál költséghatékonyabb technológia - derül ki a felmérésekből és a piaci szereplők értékesítési adataiból.
A vezetékesről vezeték nélküli irodára váltó kisvállalatok hamar érezhetik befektetésük megtérülését: nem csak középtávon térül meg a hálózat kiépítése, de rövid távon is növekszik a cég produktivitása, sőt, a mobilitásnak köszönhetően érezhetően nő a munkatársak elégedettsége. Magyarországon is egyre több vállalat cseréli le kábeles rendszerét vezeték nélküli megoldásokra. A Morpho Communications kommunikációs tanácsadó cég például dinamikus növekedése és a hatékonyság miatt döntött úgy, hogy új irodájában vezeték nélküli rendszert épít ki.
Európa vezető szerepet tölt be a világon a vezeték nélküli hozzáférések terén - derül ki az IDC felméréséből. Az IDC kutatása szerint a WI-FI hálózatok elterjedésének köszönhetően a mobil PC-eladások is rohamosan fognak növekedni a kontinensen. A felmérés szerint a mobil megoldások legjobban az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban fognak tovább terjedni: a 2004-es évhez képest idén 34 százalékos növekedés várható. Közép- és Kelet-Európában valószínűleg még meredekebben nőnek majd az eladási adatok: az IDC
előrejelzése szerint a CEMA (Közép-Európa, Közel-Kelet és Afrika) régiós notebookpiacon éves szinten 62 százalékos növekedés várható 2005-ben.
Az új irodába költözéskor a jelenleg 13 munkatárssal rendelkező Morpho Communications is vezeték nélküli hálózatra váltott: "Cégünk dinamikusan fejlődik, ezért nem csak egyre több ügyfelünk, de egyre több munkatársunk is van. Ez a fejlődés elengedhetetlenné tette, hogy olyan irodai környezetet alakítsunk ki, amely rugalmasan képes alkalmazkodni a cég növekedéséhez" - mondta el Jekler Rudolf, a Morpho Communications ügyvezető igazgatója. "A rugalmasság azonban nem csak a rendszer bővítésében mutatkozik meg, hanem ügyfeleink kiszolgálásában is, hiszen munkatársaink távoli hozzáféréssel akár külső helyszínekről is elérhetik adataikat - akár egy adott rendezvény helyszínéről is kiküldhetnek sajtóközleményt. A vezeték nélküli internetkapcsolat segítségével bármilyen helyzetben gyorsabban tudnak reagálni az ügyfelek kéréseire, és ez nyilvánvalóan növeli ügyfeleink megelégedettségét. Mindez pedig nem más, mint a cég hosszú távú nyereségességének egyik záloga " - tette hozzá Jekler Rudolf.