Firefox: 10% feletti piaci részesedés

Genda Csongor Zoltán, 2005. november 5. 08:10
Az Onestat.com webanalíziseket végző társaság adatai szerint a nyílt forráskódú Firefox böngésző piaci jelenléte először haladta meg globális viszonylatban a 10%-ot.
A piackutató cég legutóbbi felmérése azt igazolja, hogy az internetezők 11,51%-a a Mozilla alternatív böngészőjével csatlakozik a világhálóra. A statisztikai adatok szerint a Firefoxnak ez év áprilisában még csak 8,69%-os részesedése volt, amit aztán alig fél év alatt sikerült 10% felé tornásznia. Az Internet Explorer ugyan veszített népszerűségéből 1,18%-ot, de még így is magasan megőrizte előnyét konkurenseivel szemben, azaz jelenleg 85,45%-os piaci részesedésnek örvendhet. A bronzérmet az Apple Safari nevet viselő szoftverje kapta 1,75%-kal, és ezt követik a negyedik, illetve ötödik helyeken az Opera 0,77%-kal, valamint a Netscape 0,26%-kal.

A Onestat elemzői szerint ezen adatokból arra lehet következtetni, hogy a Firefox az eddig Netscape-et és Explorert előnyben részesítők táborából hódította el az újabb felhasználókat.

Az intézet részadatokat is közzétett, amely szerint a legnagyobb dominanciával a Microsoft böngészője Nagy-Britanniában bír, ahol az internetezők 93,37%-a internetezik ezzel, ám Kanadában kezd igencsak érződni a "lángoló róka" térhódítása, mert itt csupán a lakosság 78,52%-a használja az IE-t. A számok is a Firefox gyors terjedését igazolják, ugyanis az észak-amerikai államban az internetezők 16,98%-a csatlakozik a világhálóra a Mozilla szoftverével.