Mennyit számít a TV-nézők életkora?
forrás Prim Online, 2005. november 7. 11:04
Hiteles médiumnak tekintik-e a televíziót az európaiak? Befolyásolja-e
a televízió a politikai vagy vallási meggyőződésünket? Vajon eltérően
ítélik-e meg a televíziót a különböző korosztályú nézők? Ezeket a
kérdéseket vizsgálja a vezető európai szélessávú távközlési társaság, a
UPC megrendelésére készülő idei pán-európai felmérés. A kutatás
eredményeit decemberben hozzák nyilvánosságra.
A felmérés összesen több mint 6.000 tévénéző megkérdezésével zajlik abban a 14 európai országban, ahol a UPC televíziós szolgáltatásokat nyújt több mint tízmillió előfizető számára: Hollandiában, Franciaországban, Svájcban, Ausztriában, Írországban, Norvégiában, Svédországban, Belgiumban, Romániában, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban, a Szlovák Köztársaságban, Szlovéniában és Magyarországon. A kutatást a Research International vezeti.
Joe Zuravle, a UPC Magyarország Kft. vezérigazgatója elmondta: „Ennek a pán-európai televíziós felmérésnek a segítségével többet tudhatunk majd arról, hogy előfizetőinknek mik a tapasztalataik a televíziózásról és a tévé milyen szerepet játszik az életükben. A kutatás kiterjed arra is, hogy milyen nézői szokásbeli különbségek figyelhetők meg a fiatalok és az idősek között.” A UPC a felmérés tanulságait felhasználja majd szolgáltatásai kialakításában, figyelembe véve az egyes európai országok közötti kulturális különbözőségeket is.
Szavazás a legkedveltebb hírműsor-vezetőkről
A UPC ez évi pán-európai televíziós felmérése azt is megvizsgálja, hogy a tévés hírműsorokat mennyire tekintik hitelesnek a fiatal illetve az idősebb nézők. A válaszadók mind a 14 országban kiválaszthatják, hogy tíz lehetséges jelölt közül ki a kedvenc hírműsor-vezetőjük. A jelöltek között kereskedelmi és közszolgálati tévécsatornák műsorvezetői egyaránt szerepelnek. A UPC decemberben közzéteszi, hogy az egyes országokban melyik hírműsor-vezető kapta a legtöbb szavazatot.
A UPC immár második alkalommal végeztet pán-európai televíziós felmérést. A 2004-es kutatás a karácsonyi ünnepek alatti nézői szokásokat vizsgálta. A tavalyi felmérés szerint az európaiak kétharmada úgy véli, hogy az erőszakos jeleneteket tartalmazó műsorokat Karácsony táján száműzni kellene a televízióból. A családi mozifilmek bizonyultak ilyenkor a legkedveltebbeknek egész Európában, és a sportműsorok iránt mutatták a legkevesebb érdeklődést a nézők. A vallási vagy spirituális tévéadásokat az európaiak 81%-a érdektelennek találta a karácsonyi programkínálatban.