Internetes ügyintézési lehetőségek Fővárosi Gázművek új portálján
forrás Prim Online, 2005. november 8. 10:25
Teljes portálját megújította a Fővárosi Gázművek Rt. A friss
oldaldesign mellett új motort is kapott az immáron egy rendszeren futó
internet és intranet portál. A Sense/Net Portal Engine 5.5 portálmotor
alapszolgáltatásai révén lehetőséget nyújt új online szolgáltatások
bevezetésére; így az internetes ügyintézési lehetőségek között
található például a mérőleolvasási gyakoriság módosítása, a
részszámlázási adatlapértékek módosítása, az elmaradt számla jelzése, a
havi mérőállás közlése, vagy a fogyasztó adatainak megváltoztatása.
A társaság publikus oldalának kialakításában fontos szerepet kapott a cég egyes ügyfélcsoportjainak teljes körű kiszolgálása, ezért strukturálisan és tartalmilag három fő szegmensnek szól az oldal. A három fő célcsoportot a háztartási ügyfelek, a társasházak és az üzleti ügyfelek alkotják, akik számára különböző, „személyre szabott” funkciókat tartalmaz a site. Ilyen például a mérőállás-bejelentő űrlap, amelynek segítségével már interneten keresztül közölhetjük a fogyasztással kapcsolatos adatokat. A hírlevél szolgáltatás is ügyfélkörtől függően küldi a célcsoportnak megfelelő tartalmú értesítőket. A portálon életre hívott ügyfélkapu a szervezet üzleti ügyfeleinek szól, akik számára egyéni hozzáférést biztosít a vállalat az online szolgáltatások eléréséhez. Az oldal angol és német nyelven egyaránt elérhető – mondta Kovács Edit a Fővárosi Gázművek Rt. pr főmunkatársa.
Az új intranet rendszer egyik érdekessége, hogy minden szervezeti egységnek saját oldala van, melyet a jogosultsági beállításoktól függően a szervezeti egység munkatársai maguk szerkeszthetnek. A portálmotor lehetővé teszi új oldalak felvételét és azok teljes átrendezését akár átlagfelhasználók számára is. A megoldással az osztályok egyszerűen és hatékonyan oszthatják meg az információkat a cég többi munkatársával.
„Fontos, hogy a hozzáértők maguk menedzselhessék tartalmaikat. Az új intranet lehetőséget ad az egyes osztályoknak, hogy a rájuk vonatkozó és hozzájuk tartozó információk a kellő időben, a megfelelő formában és helyen jelenjenek meg a belső hálón.” - mondta Kovács Richárd a Fővárosi Gázművek Rt. Marketing és pr osztály vezetője.
Az, hogy manapság trend lett az egy rendszeren működő portálok építése, nem hangzatos népszerűsítése a vállalati portáloknak, hanem abszolút üzleti érdek – mondta Balogh Szonja, a Sense/Net pr menedzsere. A vállalatoknak érdeke, hogy minél gyorsabban és hatásosabban lássák el mind külső, mind belső felhasználóikat információval, valamint az is, hogy ez a kommunikáció kétirányú legyen, tehát, hogy felhasználóik is hatásosan kommunikálhassanak a szervezettel. Ehhez olyan rendszerre van szükség, mely könnyen igazítható a folyamatosan változó elvárásoknak.
Az integrált vállalati portál szabad átjárást biztosít az arra jogosultaknak az internet, intranet és extranet rendszerek között. Ez a vállalati portálok egyik alaptulajdonsága. Ez azt is jelentheti, hogy például a publikus oldalon összegyűlt adatokat könnyedén megjeleníthetjük az intraneten, vagy ez extraneten. A megjelenített adatokat akár már helyben szerkeszthetjük, kiértékelhetjük, és a rendszer segítségével azonnal értesíthetjük az érintetteket. Ez érvényes a portálba integrált alkalmazásokra, vagy a hozzá kapcsolt különböző rendszerekre és adatbázisokra és az azokban rejlő adatok megjelenítésére és szerkesztésére is.