Új piac: online játékokba illeszthető reklámok
Kiss Ádám Zoltán, 2005. november 8. 13:09
A Shockwave.com bejelentette, hogy megkezdi kifejezetten online
játékokhoz fejlesztett felülete terjesztését, míg a játék töltődik, a
felhasználó játékra kiélezett érzékei egy reklámmal találhatják szembe
magukat.
Új reklámszektor megjelenését jelzi az üresjáratokra specializálódott hirdetések megjelenése. Rengeteg olyan felhasználó van, aki nem kifejezetten játékos alkat, ám munka után néha akár ingyenesen letölthető online játékokkal lazít egy picit. A reklámozók a jövőben kihasználhatják a betöltések alkalmával fölös időveszteségként megjelenő időtartalmakat. Ezek a periódusok az elemzők szerint igen hatékonyak, hiszen a játékosok általában ilyenkor már minden idegszálukkal a képernyőre tapadnak, tehát kivételes koncentrációt kapnak a reklámok. Ez sokkalta hatékonyabb módszer lehet, mint akár nagyméretű hirdetések megjelentetése olyan felszíneken, melyekre eleve nem figyel az internetező, mert tapasztalatból tudja, hogy egy reklámcsíkról van szó. Az új piac minden bizonnyal rövid idő alatt milliárdos forgalmúra duzzad, hiszen az online játékok terjedőben vannak, és gyakran már ma is magukban hordozzák például egy videokártyagyártó reklámját, sőt ingyenes demók esetében tulajdonképpen maguk is reklámok, így ez a megoldás elvben korántsem idegen a területtől.