A hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi törvény előírásának megfelelően az ügyfelek a Budapest Portálon
keresztül több tucat ügyben fordulhatnak a Főpolgármesteri Hivatalhoz, legyen szó szociális jellegű kérelmekről vagy anyakönyvi bejegyzések javításáról. Az új rendszer bevezetését az elektronikus aláírások hitelesítését szabályozó szeptemberi kormányrendelet tette lehetővé.
A megfelelő biztonsági tanúsítvánnyal (elektronikus aláírás) ellátott kérelmek feldolgozását a Főpolgármesteri Hivatalban több mint 50, erre szakosodott ügyintéző végzi. A budapestiek az interneten keresztül benyújtott kérelmük elbírásáról elektronikus úton kapnak tájékoztatást. Továbbra is működik többek között a fővárosi közműdíj-kompenzáció igénylése is a Budapest Portálon keresztül.
Az elektronikus ügyintézés a több százezer budapesti vállalkozó számára is könnyítést jelent. Ők nem kevés időt és fáradságot megtakarítva intézhetik cégük ügyeit, hiszen az új rendszeren keresztül beszerezhetik a működéshez szükséges kommunális, környezetvédelmi, vagy akár tűzvédelmi engedélyeket. Az új szolgáltatással kapcsolatosan bővebb információ a
www.budapest.hu internetes oldalon található.