Csak, hogy tudjuk pontosan miről is van szó, elsőként lássuk, mik azok a látogatottságnövelési technikák, amelyekkel egy éppen elkészült weboldal látogatottságát azonnal el lehet indítani, ráadásul szinte ingyen. (Az itt leírt módszerek közvetlen költsége nulla, azonban lehet, hogy Önnek jobban megéri, ha alkalmaz ezekre a feladatokra valakit, akinek a munkaidejét természetesen meg kell majd fizetnie!)
1. Apróhirdetések. több tucat ingyenes apróhirdetési fórum sok száz rovatában elhelyezett hirdetésekkel nem lehet megváltani a világot, de azonnali látogatottságot hoznak az oldalra. Ha megtalálja az Ön kínálatának megfelelő apróhirdetési oldalak megfelelő rovatait, napi 5-50 látogatóra számíthat. A módszer hátránya, hogy viszonylag hamar elérhető az a határ, amelynél több látogatót egyszerűen nem hoz. További hátrány, hogy amint abbahagyja, abbamarad a látogatók áramlása is. Újabb előny azonban a gyors átfutás - ma feladja a hirdetéseket, és holnap jönnek a látogatók-, illetve, hogy lehetőséget ad értékesítési szövegeinek azonnali tesztelésére is.
2. Keresőoptimalizálás. A keresőkben való jó helyezésekhez többre van szükség, mint pusztán az oldalak regisztrálására. A keresőoptimalizálás során, még a regisztrációk előtt az optimalizálni kívánt oldal látható és nem látható tartalma oly módon kerül átalakításra, hogy azt a keresők egy adott témában minél inkább relevánsnak találják. Az így egy-egy kulcsszóra, kifejezésre optimalizált oldalak az adott témában igen jó helyen szerepelhetnek, és ennek megfelelően akár sok látogatót is hozhatnak. A módszer előnye, hogy a magyarországi piacon kevés utómunkával is még viszonylag stabil forgalmat hoz az oldalra. Hátránya, hogy felső határa a keresések száma - mely kis hazánkban csak kevés esetben jelent akkora számot, amely önmagában képes lenne eltartani egy vállalkozást. Angol nyelvterületű piaccal rendelkező vállalkozás esetén jóval nagyobb forgalmat lehet a módszerrel elérni, azonban ennek megfelelően nagyobb erőfeszítést is igényel, valamint rendszeres karbantartásra is szükség van.
3. Linkmarketing. A három itt leírt módszer közül a leglassabban beinduló módszer: 1-2 hónapot is igénybe vehet, amíg elkezd számottevő látogatottságot hozni, viszont ezzel lehet elérni a legnagyobb látogatószámot. Itt arról van szó, hogy hogyan éri el, hogy a lehető legtöbb lehetséges vevője találja meg az Ön weboldalát egyéb weboldalakon elhelyezett linkeken keresztül. Az ok, amiért az Ön oldalára mutató linkeket elhelyezik az oldaltulajdonosok, sokféle lehet. Lehet egyszerű linkcsere, lehet, hogy az Ön szakmailag értékes cikkét publikálják, lehet, hogy jutalékot fizet partnereinek az átkattintó látogatók vásárlásai után (affiliate marketing) és lehet, hogy hirdetési díjat fog fizetni reklámjainak megjelenése, vagy az átkattintó látogatók után.
Egy dolog közös a három módszerben. Minden kifizetett forintjából 80% ablakon kidobott pénzt, és minden látogatottságnövelésre fordított idejének 80%-a elfecsérelt idő. A fő probléma az, hogy nem lehet tudni, hogy melyik az a 80%. Mit lehet tenni?
Megmérni. Ez azonban nagy odafigyelést és következetességet kíván! Ezért van az is, hogy a legtöbb induló online vállalkozás, amely mögött nem áll jelentős tőke offline "gazdájától", igen hamar fel is adja a próbálkozást. Pedig van megoldás. Akár ötszörösére is növelheti hatékonyságát egy egészen egyszerű szemléletmód alkalmazásával, ez pedig a következő:
A befektetett erőfeszítések - akár pénzre, akár időre gondolunk - 80%-a mindenképpen kárba vész! Tegye a következőket:
* Mérje meg, hogy melyik az a 20%, ami megfelelően hasznosult,
* a maradék 80%-ot dobja ki az ablakon, majd
* a felszabaduló energia egyik felét fordítsa a már biztosan működő 20%-ra és
* a másik felét fordítsa új módszerek felkutatására.