Ingyenes, de reklámokkal telített szoftvereket tervez a Microsoft?
Genda Csongor Zoltán, 2005. november 15. 19:04
A CNET hírportál információi szerint a Microsoft szoftveróriás azt
fontolgatja, hogy néhány általuk fejlesztett alkalmazást a jövőben
díjmentesen bocsátanának a felhasználók rendelkezésére, és költségeiket
reklámokból finanszírozzák.
Konkrét tervekről még nem lehet beszélni, mivel ennek a lehetőségnek csupán a gondolata merült fel néhány Microsoft-alkalmazottban, akik úgy vélik, érdemes elgondolkozni azon, hogy az olyan termékeket, mint a Works, Money, Word vagy éppenséggel a Windows operációs rendszert is ingyenessé tegyék a jövőben, és az elszenvedett veszteséget reklámbevételekből pótolják.
Egy a CNET birtokába került Microsoft-munkatársak által írt internetes dokumentumban az áll, hogy az online reklámpiac növekedése és a fogyasztói területről származó bevételek csökkenése révén a vállalatnak nem szabad figyelmen kívül hagynia a hirdetések által támogatott szoftververziók kiadását sem.
A Microsoft is megerősítette a dokumentum hitelességét, azonban közölték, hogy ez egyelőre még csak egy ötlet, amely vita tárgyát képezi, és vállalatuk nem hozott még döntést az ügyben.
A redmondi szoftveróriás jelenleg évente kilenc dollár nyereségre tesz szert minden egyes Windows-felhasználó után, amely összeg a szakértők véleménye szerint könnyedén pótolható a hirdetési bevételekből is.