A Motorola és LG mobilok a legnépszerűbbek az USA-ban
Genda Csongor Zoltán, 2005. november 16. 22:04
A Strategy Analytics piackutató intézet nyilvánosságra hozta legfrissebb, harmadik negyedéves, a mobilgyártók tengerentúli piaci részesedésére vonatkozó felmérésének eredményeit.
A felmérésből kiderül, hogy az Egyesült Államok lakossága leginkább a hazai Motorola termékeit részesíti előnyben más gyártókéval szemben.
A tengerentúli mobilpiacon a maga 34%-ával a Motorola magasan vezeti a ranglistát, azt pedig a koreai LG követi 20%-os részesedéssel. A harmadik pozíciót a dél-koreai Samsung vívta ki magának 17%-kal, és különös módon itt a világviszonylatban vezetőnek számító Nokia a negyedik hellyel kell hogy beérje, mivel az állampolgároknak csupán a 15%-a használja az általuk gyártott telefonokat. A maradék 14%-on pedig osztoznak az olyan gyártók, mint a Sanyo, Kyocera, SEMC stb.
Az amerikai Motorola továbbra is igyekszik megőrizni vezető pozícióját, és ennek érdekében a jövőben még jobban bővíteni akarja CDMA-termékeinek a palettáját - áll a piackutató intézet közleményében.
A Strategy Analytics szakértői szerint azonban az LG-re máris komoly vetélytársként tekinthet a Motorola, és nem kizárt, hogy a jövőben kettejük között még jobban kiéleződjön a verseny, mivel egyetlen más gyártó sem képes olyan gyorsan kielégíteni az újabb és újabb technikai igényeket, mint a szóban forgó koreai vállalat.