A Verlag für die Deutsche Wirtschaft (http://www.vnr.de) az egyik legnagyobb szakkiadó hazájában, kiadványfajtáinak száma meghaladja a százat, a közel harminc éves cég éves forgalma megközelíti a száz millió Eurót.. A kiadó több tucat terméke sikert aratott más országokban is, s a nemzetközi terjeszkedés jegyében 2004 őszén megjelent az első magyarországi kiadvány is, a PC-súgó (http://pc-sugo.hu) , amelyet idény nyáron már az EXCEL-kalauz (http://excel-kalauz.hu)
Petra Rausch, a bonni kiadó nemzetközi ügyekért felelős igazgatója a születésnapi ünnepségen elmondta, hogy - bár az első év mindenütt nehéz - van mit ünnepelni, az eddigi eredmények alapot teremtenek arra, hogy jövőre a meglévő kiadványok erősítése mellett újakkal is színre lépjen Magyarországon a cég.
Monika Monika Günther, a magyarországi projekt vezetője idézte azokat a leveleket, amelyekben az olvasók dicsérték a kiadványok szakmai tartalmát. Ezt az argumentumot a projekt sikere szempontjából Vértes János, a magyar kiadványok főszerkesztője is kulcsfontosságúnak találta, hisz csak a minőségért lehet elkérni a magyar viszonylatban még inkább magasnak, mintsem középkategóriának számító árat, előfizetési díjat. Az eredményeket is konstatálva ugyanakkor a német és a magyar kiadói szakemberek is utaltak a projekt "spiritus rectorának", a VNR magyarországi tanácsadójának, Futász Dezsőnek abbéli vélekedésére, hogy "úgy tűnik: ma már van kereslet a minőségre, és a minőséget az emberek hajlandók meg is fizetni".