Egy éves a PC-súgó

forrás Prim Online, 2006. február 1. 11:00
A Verlag für die Deutsche Wirtschaft AG szakkiadó vezetői és az Adverticum Rt. munkatársai az elmúlt év végén együtt ünnepelték a német "PC klipp und klar" kiadvány magyarországi meghonosításának első évfordulóját, az immár Magyarországon is megjelenő PC-súgó első születésnapját.
A PC-súgó a kezdő számítógép-felhasználókat avatja be lépésről lépésre, műveletről műveletre az alapvető tudnivalókba, a PC és a különféle perifériák kiválasztásának, kezelésének titkaiba illetve a szövegszerkesztés, a táblázatkezelés, a képfeldolgozás, és más szoftverek rejtelmeibe. Az alapkönyvhöz évente hét-nyolszor kiegészítő kötetek jelennek meg, amelyek aktualizálják, frissítik illetve továbbépítik az alapkönyvben korábban megjelentetett tudnivalókat, és mivel ezek a pótkötetek maguk is beilleszthető lapok formájában jutnak el az olvasóhoz, a felhasználó számára a könyv folyamatosan egy könnyen fellapozható, visszakereshető tudásbázist kínál

A Verlag für die Deutsche Wirtschaft (http://www.vnr.de) az egyik legnagyobb szakkiadó hazájában, kiadványfajtáinak száma meghaladja a százat, a közel harminc éves cég éves forgalma megközelíti a száz millió Eurót.. A kiadó több tucat terméke sikert aratott más országokban is, s a nemzetközi terjeszkedés jegyében 2004 őszén megjelent az első magyarországi kiadvány is, a PC-súgó (http://pc-sugo.hu) , amelyet idény nyáron már az EXCEL-kalauz (http://excel-kalauz.hu) szakhírlevél is követett. Az informatikai kiadványok gondozására a bonni kiadó az egyik legrégibb magyarországi informatikai szakkiadóval, az Adverticum Rt-vel kötött megállapodást, azzal a céggel, amelynek nevéhez - adserver és más portálszoftverek mellett - egy sor informatikai magazin, szakkönyv is kapcsolódik.

Petra Rausch, a bonni kiadó nemzetközi ügyekért felelős igazgatója a születésnapi ünnepségen elmondta, hogy - bár az első év mindenütt nehéz - van mit ünnepelni, az eddigi eredmények alapot teremtenek arra, hogy jövőre a meglévő kiadványok erősítése mellett újakkal is színre lépjen Magyarországon a cég.

Monika Monika Günther, a magyarországi projekt vezetője idézte azokat a leveleket, amelyekben az olvasók dicsérték a kiadványok szakmai tartalmát. Ezt az argumentumot a projekt sikere szempontjából Vértes János, a magyar kiadványok főszerkesztője is kulcsfontosságúnak találta, hisz csak a minőségért lehet elkérni a magyar viszonylatban még inkább magasnak, mintsem középkategóriának számító árat, előfizetési díjat. Az eredményeket is konstatálva ugyanakkor a német és a magyar kiadói szakemberek is utaltak a projekt "spiritus rectorának", a VNR magyarországi tanácsadójának, Futász Dezsőnek abbéli vélekedésére, hogy "úgy tűnik: ma már van kereslet a minőségre, és a minőséget az emberek hajlandók meg is fizetni".