Éves szinten 32 százalékkal nőtt az indiai számítógépes piac
Milkovits Gábor, 2005. november 19. 20:19
Az IDC adatai szerint az idei harmadik negyedévben 32 százalékkal több PC-t forgalmaztak Indiában, mint tavaly ilyenkor, és 11 százalékkal többet, mint a megelőző három hónapban.
A legnagyobb mértékű, 176 százalékos gyarapodást a noteszgépek terén mérték, míg a lakossági asztali számítógépek piaca 40, a vállalatiaké pedig 13 százalékkal bővült. Az előző negyedévhez viszonyítva a növekedés 50 és 18 százalék, míg a céges asztali szektorban nem volt számottevő. A cégek közül a teljes piacon változatlanul a HP-é a vezető szerep 19%-kal, míg a másik két dobogós a 13%-ot birtokló HCL és a 9%-os Lenovo. A lakossági asztali PC-k terén ugyanakkor a HCL vezet a HP és az LG előtt, a noteszgépeknél pedig HP, Lenovo, Acer a sorrend. A csökkenő áraknak köszönhetően a laptopoknál mindhárom gyártó, illetve a negyedik Toshiba is igen erőteljes növekedést produkált.
Az IDC elsősorban a tovább csökkenő árakra alapozva úgy látja, hogy a gyors gyarapodás a belátható jövőben is folytatódik majd minden említett területen, így az egyes becslések szerint már most a világ legnépesebb országának számító India látványos informatikai felzárkózásának üteme változatlan marad.