Erősíti stratégia üzletágát a Grepton Rt.
forrás Prim Online, 2005. november 22. 11:13
Átszervezte műszaki és infrastrukturális rendszerét a Grepton
Informatikai Rt., így 2005. novembertől még megbízhatóbb és komplexebb
szolgáltatást nyújt ügyfeleinek. A hazai informatikai piac egyik
meghatározó szereplője több 10 millió forint értékű beruházásával
megerősítette a cég 7x24 órás szolgáltatását, és az outsourcingban
üzemeltetett adatparkok biztonságát. A Grepton jelenlegi hazai és
közép-kelet európai ügyfélköre számára végez monitorozást és
távfelügyeletet.
Az informatikai rendszer-üzemeltetések kihelyezésének (outsourcing) előnyeit Magyarországon egyre több vállalat ismeri fel: elengedhetetlen, hogy a meglévő infrastruktúra folyamatosan rendelkezésre álljon, hatékony és biztonságos működése biztosított legyen. A Grepton számára rendkívül fontos, hogy ezeket a tevékenységeket ügyfelei számára minden oldalról el tudja látni: a helyszínen, távolról, help desk-en keresztüli támogatással, valamint kihelyezett munkatársakkal. A Grepton novemberben befejezte üzemeltetési üzletágának megerősítését célzó többirányú beruházásait. Kiépültek a folyamatos működést biztosító redundáns rendszerek és kommunikációs vonalak, éles üzembe állították a help desk szoftvert, és a cég függetlenítette magát eddigi áramszolgáltatójától egy saját rendszer kiépítésével.
A Grepton Rt. egyre több esetben köt szerződést ügyfeleivel nagy rendelkezésre állásra, vagyis 7x24 órás szolgáltatás biztosítására. Ezek alapfeltétele, hogy a saját infrastruktúrája is megbízhatóan működjön. Az utóbbi években gyakran előfordult áramkimaradás miatt döntött úgy a Grepton menedzsmentje, hogy függetleníti a céget az áramszolgáltatótól, ami nagy teljesítményű szünetmentes tápegységek (UPS-ek) és dízel áramfejlesztő üzembeállításával valósult meg, amelyek áramkimaradás esetén az egész épületet ellátják energiával.
A teljes biztonság kedvéért mindezeken túl a Grepton által üzemeltetett üzletileg kritikus szervereket egy adatparkban helyezték el, amely több km-re van a Grepton székházától, és a folyamatos kapcsolatot redundáns online kommunikációs vonalak biztosítják. A terem technikai és biztonsági rendszerei (pl. tűzoltó, beléptető rendszer) a mai kor elvárásainak megfelelően lettek kialakítva. A bejelentéseket és a szolgáltatást a bevezetett help desk szoftver támogatja, amelynek segítségével biztosítják, hogy egyetlen feladat se vesszen el, s a vállalt SLA-kat (Service Level Agreement) tökéletesen teljesítsék.
Az üzletág munkatársai úgynevezett on call rendszeren, a nap bármelyik szakában kaphatnak riasztást a bekövetkezett vagy a várhatóan bekövetkező hibákról, és az operátor helyi szinten értesíti a megfelelő csoportot, s azonnal megkezdődik a hiba javítása. A rendelkezésre állás akár a 0-24 óráig nyitva tartó bevásárlóközpontok részére is tökéletes biztonságot tud garantálni. A Grepton pénzintézeti és banki ügyfélköre számára is végez monitorozást, ahol központilag látja el a cégek közép-kelet európai képviseleteinek rendszerfelügyeletét is.
A Grepton stratégiai üzletágának referenciái: Nemzeti Fejlesztési Hivatal, Pannon GSM, BAT, Ingram Micro, Vodafone.