Mit tudnak az ajándékok elérni, ami más módszerekkel már egyre nehézkesebb?
1. Az emberek sokkal szívesebben adják meg az email címüket akkor, ha cserébe kapnak valami olyat, ami tetszik nekik, vagy éppen azt kapják meg, amit kerestek a barangolás közben. Gondoljuk csak meg, mennyire örültünk mi is, amikor kaptunk egy ingyen kulcstartót vagy - az újabb időkben - egy bevásárlókocsi érmét. Pedig csupa filléres dologról van szó. Ezeknek a kézzelfogható ajándékoknak megvan a maga megfelelőjük a virtuális világban is. Egy másik cikkben már kifejtettük, hogy egy bejelentkezés-alapú email-címlista milyen értékkel bír egy online vállalkozás számára. A potenciális vásárlókkal történő kapcsolattartás nemcsak hogy az ügyfélkört növeli, hanem az email-marketing stratégiák alkalmazásával sokkal könnyebben lehet újra értékesíteni valamit a korábbi ügyfeleknek is. Mindez ugye feltételezi az email címek elkérését, amihez az ajándékok erején keresztül vezet a legkönnyebb út. Egy másik fontos célt is betölthet egy ingyenesen letölthető valami:
2. Az ajándékok második jelentős kategóriáját az értéknövelő ajándékok, közismert nevükön bonuszok adják. Amennyiben olyan honlapot üzemeltetünk tárhely szolgáltatónknál, ahol valamit közvetlenül meg lehet rendelni, akkor nagyon nem mindegy, hogy milyen érzése van a leendő vásárlónak a tekintetben, hogy mekkora értéket kap majd a pénzéért. Amennyiben értékesnek tűnő bonuszokat ígérünk, azok jelentősen megemelik az így kínált „csomag” látszólagos értékét.
Nézzünk egy olyan példát, hogy valaki tárhelyre statikus weblap-tervezést hirdet az Interneten 10.000 Ft-ért. A bizalom elnyerése (értsd referenciák megtekintése) után rátér az árra, ahol a következőket adja meg:
Statikus weblap-tervezés csomag
Könnyebb megrendelni egy 20.000 Ft-os szolgáltatást 10.000 ft-ért úgy, hogy még számos hasznos ajándék is jár a csomaghoz?
Elméleti példánkból azt kell eltanulni, hogy csupa olyan bonuszt kínál, ami a potenciális megrendelő számára érdekes lehet, de olyanokat, amik mégsem kerülnek gyakorlatilag pénzbe az eladónak. Egy-egy plusz szolgáltatást (pl. telepítés, beállítás) mindenki fel tud vállalni, ha úgyis szolgáltatást kínál. A fotók értékesítési jogdíját úgyis megfizette már az, aki ezekből építkezve állít össze honlapokat. Nagyon sok hasznos program viszonteladói jogát meg lehet vásárolni az Interneten elég olcsón, így ha a tervezőnk egyszer beruházott pár ezer forintot, utána minden ügyfelének ingyen adhatja - esetünkben - a nem blokkolható popup ablakot és a honlap-sablonokat. Az e-könyvet pedig maga készítette el ahhoz, hogy tovább növelje a megrendelés értékét. Fontos megjegyezni, hogy bár ez a példa az Internetes tárhely felhasználáshoz kötődik, de hasonló bonuszokat ki lehet találni bármilyen típusú termék értékesítéséhez!
Végül visszatérve a cikk elején említett ajándékra, a Silihost tárhely-szolgáltató egy olyan ajándékot kínál, ami igencsak hasznos bármelyik vállalkozás online megjelenéséhez: Google titkok 1. – Hogyan kerüljünk az első találati oldalra a Google keresőben? (És az ajándék letöltéséhez még az email címét sem kell megadnia.)
Folytatjuk az Internet-marketing témáját a Silihost ingyenes, 100 leckéből álló távoktatásában…
Bak János,
a Silihost tárhely-szolgáltató szakembere