CEBC: CRM konferencia - másodszor
Kovács Attila, 2005. november 29. 14:20
Ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) témában rendezett november 29-én –
immár második alkalommal – konferenciát a CEBC. A budapesti Corinthia
Grand Hotel Royalban 50 résztvevővel megtartott félnapos eseményen
Ilosvai Péter (T-Systems Hungary Kft. igazgató) moderátor
közreműködésével összesen hat előadás és egy kerekasztal-beszélgetés
hangzott el. A konferencia előadásai keretében bemutatásra kerültek a
Magyarországon forgalmazott CRM rendszerek, ezen kívül a hallgatóság
képet kaphatott az egyes szektorok CRM beruházásainak alakulásáról,
valamint ügyfél esettanulmányokkal, a CRM bevezetését célzó
tanulmányokkal, illetve önkormányzati CRM megoldásokkal ismerkedhettek
meg a résztvevők.
Általános bevezetőjében Ilosvai Péter utalt rá, hogy a CRM rendszerek 50%-át még ma is egyedi termékként állítják elő, illetve forgalmazzák világszerte. Hangsúlyozta, a CRM a vállalati értékteremtési lánc csúcsa, aki nem invesztál rá, sokféle előnyről (pl. költségmegtakarításról stb.) lemarad. Hangsúlyozta: megelőző komplex üzleti vizsgálat, illetve üzletismeret nélkül nem valósítható meg a CRM.
Czétényi Norbert (T-Systems üzleti konzultáció vezető) a hazai piacon forgalmazott CRM rendszereket mutatta be, hasonlította össze. Szerinte a nem beépített rendszerű CRM termékek piacán a világon a sorrend: Siebel, Oracle, Clarify, SAP. Ugyanakkor a vezető CRM megoldások egyes iparágakra fókuszálnak, (pl. az erőforrás-igényes iparágakban domináns az SAP). Szubjektív értékelés alapján mutatta be a Siebel, Clarify és SAP CRM megoldásokat, mindnél külön kiemelve az erősségeket és hátrányos tulajdonságokat. A jövőről szólva, Czétényi kijelentette, hogy változnak a CRM-prioritások: korábban a vállalati költségcsökkentés, illetve a gyors ROI (Return on Investment) volt az első számú cél, az idei év második felétől viszont a gyors piacszerzés az elsődleges feladat. Megemlítette a Gartner előrejelzését, amely szerint 2008-ra a CRM megoldások új generációja, a szolgáltatás-orientált üzleti alkalmazások (SOBA) filozófiának már érezhető hatása lesz.
Rohrbacher László (Stratis Kft. igazgató) a CRM beruházások alakulásáról tartott előadásában felhívta a figyelmet, hogy a CRM rendszerek szállítói egyre több iparágra (pl. mezőgazdaság, bányászat, ingatlanfejlesztés, egészségügy, oktatás) terjesztik ki megoldásaikat. A hazai CRM-trendeket tanácsadási oldalról vizsgálva, az előadó megállapította, hogy a CRM-EP-SCM hármasból a CRM fejlődik legjobban, ezen belül nagyon erősen nő a terméktámogatás.
A konferencia befejezéseként az előadók - a felhasználó, a vezető és az integrátor szemszögéből vizsgálva a kérdést - panelbeszélgetést folytattak a CRM alkalmazásának jelenlegi hazai lehetőségeiről.