Személyre szabott reklámok a Yahoo-n
Milkovits Gábor, 2005. december 3. 21:09
A Yahoo reklámeladásokért felelős alelnöke bejelentette, hogy az online tartalomszolgáltató hamarosan a felhasználói szokások alapján célzott hirdetési kategóriákat fog értékesíteni.
Greg Coleman a Reutersnek nyilatkozva elmondta, hogy az új megoldás alapvetően más szempontok szerint működik majd, mint az eddigiek. A Yahoo és a Google jelenleg is csatol célzott reklámokat bizonyos találatokhoz, az új Yahoo módszer azonban ezek mellett a tartalomszolgáltató oldalain végrehajtott navigáció, a keresőbe beírt szavak, illetve a felhasználó által kiválasztott konkrét reklámok alapján működik majd. Ha például valaki autókról szeretne információkat kapni, nagyon valószínű, hogy kocsikat reklámozó hirdetésekkel fog találkozni.
A Yahoo hagyományosan az adott földrajzi régióra vonatkozó demográfiai adatok alapján értékesíti reklámfelületeit, így a mostani áttérés a felhasználói szokások alapul vételére a cég reményei szerint jelentősen megnövelheti reklámbevételeiket. Coleman hangsúlyozta, hogy a megoldás szigorúan névtelenül, a felhasználók privát személyiségi jogainak maximális figyelembevételével működik majd.